A H8 és H9-es HÉV fejlesztését célzó az engedélyezési- és a kiviteli tervek elkészítésére írt ki közbeszerzést az Építési és Közlekedési Minisztérium. Az elővárosi kötöttpályás közlekedés korszerűsítésének előkészítésén kívül, az M2 metró meghosszabbítását az állomások akadálymentesítését is tervezik.
Az Európai Unió Közbeszerzési Értesítőjében (TED) megjelent kiírás szerint a tervezés a H8 és H9 HÉV vonalak 27 km-es rekonstrukcióját, beleértve a H9 vonal 2 km-es villamosítását érinti.
A fejlesztés célja egy versenyképes, akadálymentes városi-elővárosi gyorsvasúti rendszer előkészítése, amely javítja Pest vármegye keleti agglomerációs településeinek és Budapest X.,XIV. és XVI. kerületeinek közlekedését.
A beszerzés a tervezési feladatokra vonatkozik ami: a tanulmányterv, megvalósíthatósági és környezeti tanulmány felülvizsgálatát, valamint a teljes körű engedélyezési tervdokumentáció és teljes körű kiviteli tervdokumentáció elkészítését, továbbá a kivitelezésre irányuló közbeszerzési dokumentáció összeállítását is tartalmazza.
A hirdetmény szerint meg kell tervezni a projekt ütemezhetőségét, illetve a metró és HÉV közötti átszállási lehetőségeket.
A tervezés során több külön szintű csomópont kialakítására lesz szükség, köztük egy nagyméretű műtárgyra, amely az Örs vezér tere felett ível át.
A közbeszerzési dokumentációban lévő, felülvizsgálandó dokumentumokban jelenleg szereplő adatok alapján ezen a területen 80 méter támaszközű vasúti híd megtervezése szerepel a feladatok között. A projekt része a kapcsolódó létesítmények, közműkiváltások, P+R parkolók és transzformátorállomások tervezés is.
Mint ismert az M2-es metró és a gödöllői HÉV összekapcsolásának előkészítéséről már 2021-ben döntést hozott a Fővárosi Közgyűlés.
A projekt részeként az M2-es metróvonal kialakításánál kilenc állomás és megállóhely teljes körű átépítését és akadálymentesítésének tervezését kell elvégezni. A tervezés része a Cinkotai járműtelep hasznosíthatóságának vizsgálata, valamint egy esetleges új járműtelep szükségességének áttekintése.
A tervezés része a H8 (gödöllői) és H9 (csömöri) HÉV-vonalak fizikai összekötése. Az összekötés műszaki megvalósíthatóságát, forgalomtechnikai lehetőségeit, valamint a járműüzemeltetésre és menetrendi struktúrára gyakorolt hatásait részletesen értékelni kell. Az összekötés megvalósítására vonatkozó változatokat a tervezőnek szakmailag alátámasztott módon be kell mutatnia, és az optimális műszaki megoldásra javaslatot kell tennie.
A tervezés során a Hungaroring megálló kialakítását is célként jelölték meg. A tanulmánynak be kell mutatnia a megálló létesítésének lehetőségét, várható kihasználtságát, közlekedési kapcsolatait, valamint az eseményidőszakokra vonatkozó menetrendi és utasáramlási kezelési megoldásokat is.
A munka a megvalósítás előkészítését szolgálja, kizárólag a kivitelezéshez szükséges terveket és vizsgálatokat készíti elő. A tervezési feladat magában foglalja az építési engedélyezési eljárásban való közreműködést is. Az ajánlattételi határidő szeptember 18..
A vasútvonal a Dél-Alföld fontos közösségi közlekedési folyosója, évente közel egymillióan utaznak rajta.
A harminc helyszínt érintő 15 milliárdos program Leányváron és Esztergom-Kertvárosban indult el.