Díjátadóval nyitott Budapesten a régió legnagyobb otthonteremtési és építőipari kiállítása: a Construma-díjat a Mapei, a Bramac és az Internorm termékei nyerték el.
A budapesti Hungexpón megnyitották a 35. alkalommal megrendezett Construmát, amely a régió legnagyobb otthonteremtési és építőipari kiállításának számít. A 20 ezer négyzetméteren 15 ország közel 600 kiállítóját felvonultató expó idén hat témacsoporttal - így az építőiparral, a megújuló energiával, a lakberendezéssel, a kertépítéssel, a lakóingatlanokkal, és a bútoriparral - várja a látogatókat.
A kiállítást Ganczer Gábor, a Hungexpo vezérigazgatója nyitotta meg, hangsúlyozva, hogy az építőiparban megindult fellendülés a kiállításon is tükröződik, a szerda reggel tapasztalt első jelek ugyanis nagyon magas látogatottságra utalnak. Hangsúlyozta, idén 124 új kiállító jelenik meg, és eredménynek könyvelte el, hogy ma már a kormány is fontos platformnak tartja a Construmát, ezt jelzi a CSOK információs központja az A pavilonban.
A megnyitó Lepsényi István, az NGM államtitkárának beszédével folytatódott, aki elmondta, az építőipar termelési értéke 2015-ben a bruttó hazai termék 3,7 százalékát tette ki, ami emelkedést jelent a 3,4 százalékos 2014-es adathoz képest. Részletesen kitért a magyar gazdaság eredményeire és a közelmúltban bevezetett otthontámogatási intézkedésekre, melyek az építőiparnak is esélyt adnak. Hozzátette, cserébe az iparágtól azt várják, hogy korszerű anyaggal, technológiával, szaktudással és magasabb színvonalú termékekkel jelenjen meg.
A megnyitón átadták az idei Construma-díjakat, melyeket
Az idei Construmát számtalan konferencia, szakmai nap, előadás és képzés színesíti, a részletes programok itt olvashatóak.
(magyarepitok.hu)
A WEST HUNGÁRIA BAU Kft. vezetőségének tagjai maguk is végig járták a szamárlétrát, így pontosan tudják, milyen háttérre van szükség a gyors és profi szakmai munkához. Ennek a csapatnak a tagjaként Dénes Balázs műszaki előkészítőként kezdett dolgozni az akkoriban még regionális vállalatnál, ma pedig már tulajdonosként tekintette át a kedvünkért a magyar magasépítés zászlóshajója működésének legizgalmasabb részleteit.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.