Megépült a Tisza jobb parti árvízvédelmi töltésén a Szolnok és Tószeg közötti kerékpárút első, mintegy négy kilométeres szakasza - közölte a projekt kommunikációját végző szolnoki Szféra-Tisza Kft. az MTI-vel.
A tájékoztatás szerint a beruházás a Közép-Tisza-vidéki Vízügyi Igazgatóság (Kötivizig) tavaly nyáron átadott, 2,4 milliárd forintos szolnoki árvízvédelmi fejlesztési projekt 350 millió forintos kiegészítésének köszönhetően valósult meg uniós támogatásból.
A kerékpárút az Európai Kerékpárút Hálózat (EuroVelo) Lappföldtől Athénig vezető 11-es útvonalának egy szakaszát alkotja. Ezáltal a térségben Poroszlótól a szolnoki Sasi-kanyarig aszfaltozott töltéskoronán kerekezhetnek a kerékpárosok - olvasható a közleményben. A tájékoztatás szerint a beruházással 238 kilométerre nőtt a burkolt töltésszakaszok együttes hossza a Kötivizig területén, amely jelentős mértékben elősegíti az árvízi védekezést és kerékpárútként is használható. A hiányzó, Tószegig tartó mintegy 2,3 kilométeres, külön töltés építését igénylő második szakasz megépítéséhez a jogerős építési engedély rendelkezésre áll, a beruházás megvalósításához szükséges forrás előteremtése után kezdődhet a kivitelezés a közlemény szerint. A beruházás kivitelezői a KÖTIVIÉP'B Kft., HSP Hídépítő Speciál Kft., és a Duna Aszfalt Kft. voltak.
mti
fotó: szolnokinaplo.hu
Bár harminchárom évet töltött el egy munkahelyen és nem gondolkodott a váltáson, a Paks II. projekt mégis elcsábította Bohus Róbertet, aki úgy gondolja: ennek a beruházásnak olyan nívója, hírneve van, amiért érdemes volt ezt a lépést megtenni. A cég programelem-felelőse tapasztalt projektmenedzserként került márciusban a két új blokk létesítését koordináló társasághoz.
A WEST HUNGÁRIA BAU Kft. vezetőségének tagjai maguk is végig járták a szamárlétrát, így pontosan tudják, milyen háttérre van szükség a gyors és profi szakmai munkához. Ennek a csapatnak a tagjaként Dénes Balázs műszaki előkészítőként kezdett dolgozni az akkoriban még regionális vállalatnál, ma pedig már tulajdonosként tekintette át a kedvünkért a magyar magasépítés zászlóshajója működésének legizgalmasabb részleteit.