Az utasforgalomhoz hasonlóan a légi teherforgalom is dinamikusan nő, így a szálloda-, parkoló-, vasútfejlesztés és csarnoképítés mellett újabb beruházás indul a Liszt Ferenc Reptéren.
Új légiáru-bázis épül Ferihegyen a reptér 2-es terminálja melletti fejlesztési területen – írja az airportal.hu. Az úgynevezett Cargo City létrehozását az indokolja, hogy a Liszt Ferenc Reptérnek jelentősen megnőtt a teheráru forgalma. Szárnyal a hagyományos légi teheráru, a futárcégek által kezelt árumennyiség is rohamosan növekszik. Szeptemberben először lépte át a havi 10 ezer tonnát a budapesti repülőtéren kezelt cargo áru mennyisége, ami több mint 33 %-os növekedés tavaly szeptemberhez képest. Az éves mennyiség idén várhatóan meghaladja a 100 ezer tonnát. Az új, dedikált légiáru bázis, a Cargo City nevű létesítmény megépítése 2018-ra várható.
René Droese, a a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér üzemeltetőjének, a Budapest Airportnak az ingatlangazdálkodási igazgatója elmondta, már tárgyalnak a potenciális bérlőkkel, „akik két éven belül a jelenlegi létesítmények helyett egy minden igényt kielégítő, világszínvonalú légiáru központban kezdhetik meg a munkát.”
A Cargo City megépüléséig a jelenlegi infrastruktúrán hajtanak végre fejlesztéseket annak érdekében, hogy a repülőtér megfeleljen a növekvő igényeknek és a forgalom bővülésének. A legtöbb légiáru kiszolgálását végző Çelebi például a jelenleginél kétezer négyzetméterrel nagyobb raktárat vehet birtokba hamarosan, ahol jobb környezet és megnövelt cargo biztonsági ellenőrzési kapacitás is segíti a cargo export kezelést.
A megnövekedett igények kielégítését szolgálja egy új logisztikai központ építése is. A 13 ezer négyzetméteres csarnok építése már megkezdődött, az épületet a DHL használja majd. A tervezett ferihegyi fejlesztések más területeket is érintenek: az utasforgalom növekedésére 5200 négyzetméteres szálloda építésével reagált a Budapest Airport, emellett hatszáz férőhellyel bővülnek a parkolók. A reptér jobb elérhetőségét egy vasúti beruházás szolgálja. Eszerint a Budapest-Debrecen vasútvonal kap majd egy toldást, az úgynevezett hurokleágazás Kőbánya-Kispestről indulva éri el a repülőtér 2-es terminálját, majd Monornál tér vissza a fővonalra.
Hazánk egyik legszebb iskolaépületét 1932-ben avatták fel, a közelgő 100. évfordulóig pedig elvégzik a főépület külsejének rekonstrukcióját. A szakemberek hat ütemben, összesen mintegy 15743 négyzetméternyi felületet tisztítanak meg, javítanak ki és festenek le a műemléki védelem alatt álló intézményen.
A 100 éves gyárat ellátó rendszer jövő márciusban lép működésbe.