A Metrans a Duna partján 165 ezer négyzetméteres intermodális terminált adott át, amely egyelőre a vasúti és közúti fuvarozást kombinálja, a későbbiekben pedig a Dunát is bekapcsolják a szállításba.
Átadták a német Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA) magyar leányvállalata, a Metrans Kft. 50 millió eurós beruházással megvalósult intermodális terminálját Csepelen - jelentette be Angela Titzrath, a HHLA elnöke. A 165 ezer négyzetméteres terminál a cég negyedik szárazföldi csomópontja, amely a vasúti és közúti fuvarozást kombinálja és stratégiailag kiemelten fontos a vállalatnak.
A konténeres szállítás területén jelentős előrelépés a kevesebb, mint két év alatt megvalósult fejlesztés, hiszen a csepeli terminál az észak-európai kikötők és Délkelet-Európa fontos közlekedési útvonalainak metszéspontjában van – tette hozzá.
Kiss Péter, a Metrans Danubia Kft. vezérigazgatója közölte: a cég új logisztikai bázisa összeköti Magyarországot a mediterrán térség kikötőivel, és a közúti forgalom vasútra terelésében fontos szerepet játszik. Hat vágányon rakják át az árut, és két vágányon jutnak az üres konténerek a tárolóba. A Metrans évi 170 ezres magyarországi konténerforgalma most 250 ezerre emelkedik, és havi 250 vonatot tudnak kezelni. A dolgozók létszáma 200-zal bővül, ebből 180-at már fel is vettek.
A beruházás mostani, első ütemét követően további fejlesztések indulnak. Tervük a trimodális szállítás megteremtése, azaz, hogy a vasúti- és a kamionforgalom mellett a Dunát is bekapcsolják a konténerszállításba. A terminálon lesz konténerjavító és tárolni tudják majd a hűtőkonténereket is.
Németh Szilárd, a Fidesz országgyűlési képviselője szerint ez lett Közép-Európa egyik legjelentősebb logisztikai központja az egykori Csepel-művek területén, ami Csepel számára is nagy eredmény. A logisztikai fejlesztések jelentősen javítják az ország versenyképességét, és úgy vélte, a fejlesztés hozzájárul Magyarország céljának eléréséhez, hogy a kelet-nyugati, valamint az észak-déli áruforgalom központja legyen.
Morovik Attila, Csepel alpolgármestere közölte, a fejlesztés beszállítói lehetőséget teremt a helyi vállalkozóknak, és további jelentős közérdekű támogatással segíti a kerület közlekedésfejlesztését.
A Magyarországon hosszú távra tervező cégcsoport tavaly 390 millió euró árbevételt ért el, a cégnek 60 saját mozdonya és 2400 vasúti kocsija van. A csoport 1500 dolgozót foglalkoztat, Csepel mellett Prágában, Ceská Trebovában és Dunajska Stredaban vannak hasonló szárazföldi csomópontjai.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Lakásépítési program indult Mórahalmon.