A Metrans a Duna partján 165 ezer négyzetméteres intermodális terminált adott át, amely egyelőre a vasúti és közúti fuvarozást kombinálja, a későbbiekben pedig a Dunát is bekapcsolják a szállításba.
Átadták a német Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA) magyar leányvállalata, a Metrans Kft. 50 millió eurós beruházással megvalósult intermodális terminálját Csepelen - jelentette be Angela Titzrath, a HHLA elnöke. A 165 ezer négyzetméteres terminál a cég negyedik szárazföldi csomópontja, amely a vasúti és közúti fuvarozást kombinálja és stratégiailag kiemelten fontos a vállalatnak.
A konténeres szállítás területén jelentős előrelépés a kevesebb, mint két év alatt megvalósult fejlesztés, hiszen a csepeli terminál az észak-európai kikötők és Délkelet-Európa fontos közlekedési útvonalainak metszéspontjában van – tette hozzá.
Kiss Péter, a Metrans Danubia Kft. vezérigazgatója közölte: a cég új logisztikai bázisa összeköti Magyarországot a mediterrán térség kikötőivel, és a közúti forgalom vasútra terelésében fontos szerepet játszik. Hat vágányon rakják át az árut, és két vágányon jutnak az üres konténerek a tárolóba. A Metrans évi 170 ezres magyarországi konténerforgalma most 250 ezerre emelkedik, és havi 250 vonatot tudnak kezelni. A dolgozók létszáma 200-zal bővül, ebből 180-at már fel is vettek.
A beruházás mostani, első ütemét követően további fejlesztések indulnak. Tervük a trimodális szállítás megteremtése, azaz, hogy a vasúti- és a kamionforgalom mellett a Dunát is bekapcsolják a konténerszállításba. A terminálon lesz konténerjavító és tárolni tudják majd a hűtőkonténereket is.
Németh Szilárd, a Fidesz országgyűlési képviselője szerint ez lett Közép-Európa egyik legjelentősebb logisztikai központja az egykori Csepel-művek területén, ami Csepel számára is nagy eredmény. A logisztikai fejlesztések jelentősen javítják az ország versenyképességét, és úgy vélte, a fejlesztés hozzájárul Magyarország céljának eléréséhez, hogy a kelet-nyugati, valamint az észak-déli áruforgalom központja legyen.
Morovik Attila, Csepel alpolgármestere közölte, a fejlesztés beszállítói lehetőséget teremt a helyi vállalkozóknak, és további jelentős közérdekű támogatással segíti a kerület közlekedésfejlesztését.
A Magyarországon hosszú távra tervező cégcsoport tavaly 390 millió euró árbevételt ért el, a cégnek 60 saját mozdonya és 2400 vasúti kocsija van. A csoport 1500 dolgozót foglalkoztat, Csepel mellett Prágában, Ceská Trebovában és Dunajska Stredaban vannak hasonló szárazföldi csomópontjai.
Tizennégy utca, több mint 21 800 négyzetméternyi útfelülete, 6435 négyzetméternyi járda újul meg és 120 új parkolóhely is épül két projektben a jövő év végéig a Duna mentén fekvő Gönyűn. Ez a település eddigi történetének legnagyobb önerőből megvalósított beruházása.
Az Eötvös Lorand Tudományegyetem (ELTE) a Bölcsészettudományi Karának otthont adó Trefort kert Campus hat-, valamint a Puskin utcában két helyszínen lévő, három épületegységének energetikai felújítására írt ki az intézmény feltételes közbeszerzési pályázatot.