A rákospalotai beruházásban négy méter magas fal jön létre 1,2 kilométer hosszúságban.
A tervek szerint 2018-ban készülhet el a zajvédő fal az M3-as autópálya fővárosi bevezető szakaszán, a XV. kerületben. A Fővárosi Közgyűlés szerdai ülésére beterjesztett javaslatról a budapest.hu adott hírt.
Az előterjesztés szerint a zajvédő fal a Wesselényi utcai gyalogos-felüljáró és a Szentmihályi út között épül majd meg, 1,2 kilométer hosszon. A magassága 4 méter lesz, az alsó része cementkötésű faapríték anyagú zajárnyékoló elemekből, míg a felső két méter magas átlátszó elemekből készül majd. A beruházás bruttó 360 millió forintba kerül.
A testület szerdán dönthet arról is, hogy bruttó 400 millió forintos összköltséggel végezzék el a csepeli gerincút második és harmadik ütemének tervezési feladatait. Ez szintén Bagdy Gábor és Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettesek által jegyzett előterjesztés készíti elő.
A csepeli gerincút nem más, mint a Csepel megnövekedett forgalmi igényei miatt létrejövő kétszer kétsávos főút, ami a városrészt észak-déli irányba szeli át elkerülve legsűrűbben lakott részét. A projektje három ütemből áll. A Szabadkikötő út és a Posztógyár utca közötti szakasz már megépült, 2012-ben adták át. A második ütem, a Posztógyár utcának a Mag utcáig tartó szakasza esetében korábban készültek tervek, de ezekre nincs jogerős építési engedély és elavultak. A harmadik ütemre nincsenek tervek, a nyomvonal a Mag utcán és a Salak úton, majd beépítetlen területeken haladva éri el a II. Rákóczi Ferenc utat a Cseresznyefa utcánál.
Az előterjesztés szerint szükséges a második ütem korábbi tervének felülvizsgálata, szükség esetén új tervek készítése, a harmadik ütem tervezési feladatainak elvégzése, az engedélyezési és a kiviteli tervek elkészítése, valamint az építési engedély megszerzése.
A projektet előterjesztői azzal indokolják, hogy a csepeli gerincút második és harmadik ütemének kiépítésével kényelmesebben és gyorsabban lehet majd eljutni az agglomerációs övezetekből és a XXI. kerületből a központi kerületekbe. Továbbá csökken a kerület lakóövezeteiben az átmenő forgalom és a környezeti terhelés, nőhet a helyi gazdasági vállalkozások versenyképessége. A tervezési feladatokra a fedezet rendelkezésre áll, idén 160 millió, jövőre 240 millió forinttal - olvasható az előterjesztésben.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Lakásépítési program indult Mórahalmon.