2025.12.16, Kedd
Flórián tér: az északi híd teljes szélességében felmarták a régi aszfaltburkolatot
Fotók: BKK/Nyírő Simon

Flórián tér: az északi híd teljes szélességében felmarták a régi aszfaltburkolatot

magyarepitok.hu, BKK-közlemény

2025.12.16. 14:41 - Szabó Ákos

Már az acél hídtartozékok elbontásánál tart a KM Építő és a HE-DO a fővárosi közlekedési csomópont projektjében.

hirdetés

A fővárosi III. kerületi Flórián téri északi felüljáró felújítása folyamatosan és az előzetes ütemtervnek megfelelően zajlik - tájékoztat a Budapesti Közlekedési Központ (BKK). A híd november 21-i teljes lezárása óta elsősorban bontási munkákat végeznek:

  • a hídpálya teljes szélességében felmarták a régi aszfaltburkolatot, és elszállítottak csaknem félezer köbméternyi mart aszfaltot;
  • eltávolították a vasbeton pályalemez meglévő szigetelését;
  • elkezdték az acél hídtartozékok elbontását és az elemek elszállítását.

A Flórián téri projekt generálkivitelezését a KM Építő Kft. végzi el a HE-DO közreműködésével, mint arról rendszeresen tájékoztatunk. A kiviteli terveket a FŐMTERV Mérnöki Tervező Zrt. készítette.

 

 

Az ünnepi időszak előtt folytatódik az északi felüljárón a felszerkezethez kapcsolódó függesztett védőállványrendszer kiépítése, majd következik a hídszegélyek bontása. A kivitelező ehhez a korábbitól eltérő technológiát alkalmazna, ezért jelenleg próbabontást végez.

A karácsonyi és az újévi időszakban – a környéken élők nyugalmának érdekében – szünetelnek a munkák, azonban 2026. január 5-től a téli időjárási körülmények között is elvégezhető feladatokkal folytatódik a felújítás.

 

Részletes szerkezeti vizsgálat segíti a további döntéseket

A munkák fontos része a híd vasbeton pályalemezének részletes állapotfelmérése. Ennek célja, hogy a szakemberek a feltárt adatok alapján a lehető legbiztonságosabb és műszakilag legmegfelelőbb megoldást válasszák a felújításhoz. A bontási munkák előrehaladtával láthatóvá válnak a felszerkezet egyedi adottságai. A helyszíni és laboratóriumi vizsgálatok pontos képet adnak a vasbeton szerkezetekben lévő sókorrózió mértékéről.

A déli felüljárón a felújítás kezdetekor tapasztalt, a vártnál rosszabb műszaki állapotok – amelyek jelentős pluszmunkát és a tervezettnél jóval összetettebb műszaki beavatkozást igényeltek – arra ösztönzik a szakembereket, hogy a szokásosnál is nagyobb körültekintéssel végezzék el az állapotfelméréseket.

Mi épül?HE-DOKM Építő Kft.Főmterv Mérnöki Tervező Zrt.Flórián térhídfelújításhídépítésÓbudaIII. kerületútfelújításfelüljáróBKK

Hírlevél

hirdetés