A feltételes közbeszerzési eljárásként kiírt projektben a Kimle és Tatabánya alállomásokat érintő munkák a teljes villamos és építészeti infrastruktúrát érintik.
Új és megújuló alállomásokról hirdetettek eredményt a MÁV hálózatán – olvasható a TED-en. A feltételes közbeszerzési eljárásként kiírt projekt megrendelője a MÁV Pályaműködtetési Zrt., a nyertes kivitelező pedig a Homlok Fővállalkozó Építőipari és Kereskedelmi Kft., valamint a Vasútvillamosító Kft.
A fejlesztés értéke csaknem 4 milliárd forint, amely a MÁV vasúti infrastruktúra részeként kapcsolódik a RePowerEU célokhoz. (A REPowerEU tervet az Európai Bizottság dolgozta ki és léptette működésbe, melynek célja, hogy fokozatosan megszüntesse a fosszilis tüzelőanyagok behozatalát Oroszországból. A REPowerEU abban segíti az EU-t, hogy energiát takarítson meg, diverzifikálja az energiaellátását és tiszta energiát állítson elő – a szerk.)
A projekt összesen öt alállomási körzetet foglal magában, most az 1. részhez hirdettek eredményt:
Tehát jelen projektben az 1-es vasútvonalhoz kapcsolódóan Kimle és Tatabánya alállomásai kerülnek fejlesztésre.
A fejlesztés eredményeként a vasúti energiaellátás:
A Kimle és Tatabánya alállomásokat érintő munkák a teljes villamos és építészeti infrastruktúrát érintik. A beruházás nemcsak kivitelezési, hanem kiterjedt kiviteli tervezési feladatokat is tartalmaz.
A villamos és technológiai korszerűsítés során megtörténik a
Ezenkívül kiépítenek modern irányítástechnikai és diszpécser rendszereket, majd fejlesztik az ezekhez kapcsolódó hírközlési és adatátviteli rendszereket.
Az alállomási épületek és szükség szerint a MÁV vezénylő épületek felújítására vagy átalakítására is sor kerülhet. Továbbá gondoskodnak
A megvalósítandó munkák közé tartozik még a tartalék energiaellátási rendszerek felújítása és kiépítése, az üzemviteli rendszerek bővítése, valamint a szükséges használatbavételi engedélyek megszerzése.
Stabil, teherbíró alap készült a pálya teljes megújításához.
A MÁV Zrt. az elmúlt hetekben célzott beavatkozásokkal szüntette meg a menetrendszerűséget veszélyeztető lassújeleket a Hatvan–Somoskőújfalu közötti vasútvonalon, megalapozva az órás ütemű közlekedés bevezetését.