Stabil, teherbíró alap készült a pálya teljes megújításához.
Újabb munkafázis zárult le az ország legforgalmasabb mellékvonalán. Legutóbb két héttel ezelőtt írtunk a MÁV 75-ös számú Vác–Balassagyarmat vasútvonalának korszerűsítési munkálatairól. Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatója most újabb fényképes beszámolót tett közzé Facebook oldalán.
Mint írta: „Elkészült az alépítmény a Vác–Balassagyarmat vonalon! Kollégáim az agyagos talaj ellenére tartották az ütemet, így lezártunk egy kulcsfontosságú mérföldkövet: stabil, teherbíró alap készült a pálya teljes megújításához.”
„Ez az a szakasz, amelyre évtizedekig biztonságosan lehet majd építeni — szó szerint is, hiszen az új alépítmény a vonal hosszú távú megbízhatóságának alapja. A képeken jól látszik mindaz a munka, ami eddig „a felszín alatt” zajlott. Innen már a látványosabb szakasz következik: indulhat a vágány építése.”
Mint ismeretes, a komplex felújítás Vác és Szokolya között összesen 7 kilométernyi vágányt érint: 14 ezer vasbetonaljat építenek be, 14 kilométernyi sínt cserélnek, javítanak 10 ezer sínfuratot, átépítenek 5 közúti-vasúti átjárót, továbbá nagygépes vágányszabályozást is végeznek. A Szokolya és Balassagyarmat közötti szakaszra mérési eredmények figyelembevételével határozzák meg pontosan az emelt szintű karbantartás helyszíneit és feladatait. Ezek részeként több helyen teljesen megújítják az alépítményt a vízelvezetési problémák miatt.









A MÁV Zrt. az elmúlt hetekben célzott beavatkozásokkal szüntette meg a menetrendszerűséget veszélyeztető lassújeleket a Hatvan–Somoskőújfalu közötti vasútvonalon, megalapozva az órás ütemű közlekedés bevezetését.
A nagyszabású átadóünnepségen a két tartományi főváros egyszerre köszöntötte a vasúti fejlesztést, amely új fejezetet nyit nemcsak a térség, hanem az egész ország közlekedésében.