A csaknem 30 milliárd forintos beruházásban országszerte kerülnek be az aszfalt alá a járművek túlsúlyát vizsgáló szenzorok.
A nemzeti tengelysúlymérő rendszer kivitelezési munkálatai a jövő hét végére minden frekventált helyen befejeződnek - közölte a Magyar Közút Nonprofit Zrt. A társaság szerdai közleményében ismerteti: a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. és a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) beruházásában országosan 89 helyszínen kerül az aszfalt alá automatikus tengelysúlymérő szenzor az útdíjköteles szakaszokon a túlsúlyos járművek kiszűrésére.
Az NFM korábbi tájékoztatása szerint a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. és a Nemzeti Közlekedési Hatóság konzorciummal megkötött támogatási szerződés bruttó 29,9 milliárd forintot biztosít a tengelysúlymérő rendszer kivitelezésére. A rendszerre többek között azért van szükség, mert a túlterhelt tehergépjárművek fokozottan károsítják az utakat, és a baleseti kockázatuk is nagyobb a hosszabb fékút miatt.
A szenzor mozgás közben képes megmérni a járművek tengelyterhelését, összsúlyát, majd ezt összeveti az útdíjadatbázissal, így fény derül az esetleges túlsúlyra. A rendszer az üzembentartót azonosítja, és a büntetést neki címezve szabja ki. A Magyar Közút Nonprofit Zrt. arra is felhívta a figyelmet, hogy a mérőhelyek kialakításával kapcsolatos munkálatok miatt a jövő hét végéig forgalomkorlátozások lesznek az M0-ás autóút, valamint az M1-e és M7-es autópálya több helyszínén.
Hazánk egyik legszebb iskolaépületét 1932-ben avatták fel, a közelgő 100. évfordulóig pedig elvégzik a főépület külsejének rekonstrukcióját. A szakemberek hat ütemben, összesen mintegy 15743 négyzetméternyi felületet tisztítanak meg, javítanak ki és festenek le a műemléki védelem alatt álló intézményen.
A 100 éves gyárat ellátó rendszer jövő márciusban lép működésbe.