A csaknem 30 milliárd forintos beruházásban országszerte kerülnek be az aszfalt alá a járművek túlsúlyát vizsgáló szenzorok.
A nemzeti tengelysúlymérő rendszer kivitelezési munkálatai a jövő hét végére minden frekventált helyen befejeződnek - közölte a Magyar Közút Nonprofit Zrt. A társaság szerdai közleményében ismerteti: a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. és a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) beruházásában országosan 89 helyszínen kerül az aszfalt alá automatikus tengelysúlymérő szenzor az útdíjköteles szakaszokon a túlsúlyos járművek kiszűrésére.
Az NFM korábbi tájékoztatása szerint a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. és a Nemzeti Közlekedési Hatóság konzorciummal megkötött támogatási szerződés bruttó 29,9 milliárd forintot biztosít a tengelysúlymérő rendszer kivitelezésére. A rendszerre többek között azért van szükség, mert a túlterhelt tehergépjárművek fokozottan károsítják az utakat, és a baleseti kockázatuk is nagyobb a hosszabb fékút miatt.
A szenzor mozgás közben képes megmérni a járművek tengelyterhelését, összsúlyát, majd ezt összeveti az útdíjadatbázissal, így fény derül az esetleges túlsúlyra. A rendszer az üzembentartót azonosítja, és a büntetést neki címezve szabja ki. A Magyar Közút Nonprofit Zrt. arra is felhívta a figyelmet, hogy a mérőhelyek kialakításával kapcsolatos munkálatok miatt a jövő hét végéig forgalomkorlátozások lesznek az M0-ás autóút, valamint az M1-e és M7-es autópálya több helyszínén.
A dél-balatoni borászat projektjén került először beépítésre az egyedülálló méretekkel rendelkező, 8,3 méter magas Leier kéregfal, amely azóta a Leier kapacitásbővítésének köszönhetően már elérhető az akár 10,3 méteres falmagasságban is.
A Lecpes Kft. munkájával a megyeszékhely belvárosának közelében alakítanak ki rekonstrukcióval, valamint a korábbi építészeti koncepcióhoz illeszkedő új épületrésszel szociális intézményt, a beruházás az ütemterv szerint halad.
A Layher különböző rendszerelemeinek jó kombinálhatósága és az Allround rendszer rugalmassága nélkül a projekt megvalósítása lehetetlen küldetés lett volna.