A 14 milliárd forintos beruházást a Colas Alterra és a Swietelsky végzi el, régi partvédőelemeket cserélnek le és kotrásfeladatokat is elvégeznek.
Megkezdődtek a munkák a Velencei-tó partfalának rehabilitációján a Colas Alterra Zrt. és a Swietelsky Magyarország Kft. kivitelezésében. A 14 milliárd forintos fejlesztést az uniós Környezeti és Energiahatékonysági Operatív Program (KEHOP) támogatásával finanszírozzák. A beruházás során lecserélik a tó elavult partvédműveit, valamint természetvédelmi, áramlásjavító és vízminőség-védelmi kotrások történnek.
A projektet megnyitó sajtóeseményen Tessely Zoltán miniszterelnöki biztos elmondta: a térség egy új kormánydöntéssel kiemelt turisztikai területté válhat és ezzel újabb lehetőségek nyílnak meg a helyiek számára. Bejelentette, hogy a kormány első olvasatban támogatta az erről szóló döntést.
A tó körül az 1960-as és ’70-es években épült vasbeton szerkezetű partfalak sem környezeti, sem társadalmi-gazdasági szempontból nem felelnek már meg a kor követelményeinek, többségük elavult, illetve leromlott állapotban van. Így szükség lett az új beruházásra, amelyet idén májusban nyert el a Colas Alterra és a Swietelsky.
A partfal rekonstrukciójához olyan megoldásokat választottak, melyek jobban illeszkednek a környezetbe és a partvédőművek korszerűsítése során megfelelő minőségű védelem kialakításával fogják csökkenteni a hordalékok bejutását a tóba.
A beruházás során többek között megvalósul
A Vemévszer és az Incorso építheti meg az állatkert legújabb részlegeit.
A metróépítés és a SWIETELSKY foglalja keretbe Horváth Péter karrierjét. A márciusi Hónap Mérnöke 13 évvel ezelőtt a M4-es metró kivitelezésén kezdte el a munkát a Kálvin téri állomás építkezésén. Most az M3-as metró projektjének kilenc állomásra terjedő középső szakaszán pedig már projektvezető, ahol 5 állomás felújítását koordinálja – többek között a Kálvin térit is.
A Penta munkájával újult meg a salgótarjáni lakótelep és a városi strand távhőellátása.