A napi 30 ezer utast kiszolgáló közlekedési központ elemeit a vasúti állomáson és a buszpályaudvaron alakítják ki, illetve javítják a két létesítmény közötti közlekedést is.
Miután a múlt héten a Swietelsky megkezdte a munkát Kaposvár intermodális csomópontjának építkezésén, most az egri beruházás technikai részletei derültek ki. A hevesi megyeszékhely novemberben bejelentett közösségi közlekedési fejlesztésére szolgáló beruházás tervezési munkálatait a Trenecon Kft. végezheti el 193 millió forintból – írja az uniós közbeszerzési értesítő.
Eger eddigi két tömegközlekedési csomópontja a város szívében fekvő buszpályaudvar és a település központjától távolabb található vasúti megálló volt. Az átalakítás után a vasúti csomópont nagyobb jelentőséget kap – többek között buszstandokat is építenek benne – de fejlesztik a buszpályaudvart és a két létesítmény közötti közlekedési kapcsolatokat is.
A vasútállomásból alakítják ki a tömegközlekedés különböző eszközeit összekapcsoló csomópont főépületét. A tervek szerint az eddig használt létesítményt építik át és bővítik ki. Legkevesebb 11 helyközi és helyi buszindító állást építenek és minimum 4 leszállóhelyet alakítanak ki. Emellett 98 P+R parkolóhelyet is átadnak, illetve a peront is felújítják és akadálymentesítik.
Az új központ hatékony működtetéséhez közúti kapcsolatokat alakítanak ki a Vasút utca-Állomás tér csomópontban, illetve a Deák utca-Hadnagy utca, a Vasút utca és a Mátyás király út területén.
A buszpályaudvar is jelentős fejlesztéseket kap:
A két közlekedési fókuszpont összekötését egy 500 méteres kerékpárút kialakításával, közműkiváltásokkal, valamint a helybeli, illetve helyközi közösségi közlekedés kibővítésével és összehangolásával fogják elérni.
Az 1786-ban átadott épület korszerűsítésének kivitelezési határideje 2026 júniusa.
Mintegy 500 millió forintból, a 2026-os évfordulóig.