2025.12.11, Csütörtök
Példával járnak elöl az építőipari kommunikációban - Átadták az Év Építőipari Marketingkommunikációs Díjait
Fotók: Nagy Mihály/magyarepitok.hu

Példával járnak elöl az építőipari kommunikációban - Átadták az Év Építőipari Marketingkommunikációs Díjait

magyarepitok.hu

2025.12.11. 12:45 - Kalácska-Nagy Nóra

Az ÉVOSZ Médiatagozata hazai viszonylatban egyedülálló elismeréseket adott át, amelyek az építőipari szereplőket ösztönzik arra, hogy tevékenységüket hatékonyabban és tudatosabban kommunikálják a nyilvánosság felé.

hirdetés

Az év vége az építőipar számára is a megállásról, de legalábbis a lassulásról szól, ilyenkor érdemes visszatekinteni azokra a munkákra, amelyek meghatározóak, sőt kiemelkedőek voltak az esztendőben.

Az Építési Vállalkozók Országos Szakszövetsége (ÉVOSZ) december 10-én nemcsak az Építőipari Nívódíjban részesített projekteket ismerte el, valamint a kimagasló szakmai és társadalmi tevékenységért járó Lechner Ödön-díjakat adta át, hanem sor került a szakmai szervezet Médiatagozatának díjátadójára is.

Az elismerésekkel az építőipari kommunikáció és társadalmi szerepvállalás legkiemelkedőbb szakembereit és projektjeit emelték ki.

A díj létrejöttét a megváltozott kommunikációs környezet hívta életre, a közösségi média felületek térhódításai, ezzel együtt az építőipar marketingkommunikációja is egyre hangsúlyosabbá válik. Nemcsak az iparági szereplők közötti kapcsolatok erősítésében játszik szerepet, hanem az építőipar társadalmi megítélésének javításában is.

 

Fotók: Nagy Mihály/magyarepitok.hu 

 

Kincses Péter, az ÉVOSZ Médiatagozat elnöke köszöntőjében abbéli örömét fejezte ki, hogy a tavalyi évvel életre kelt egy új szakmai tradíció, amelyet az idei közel 30 kiváló pályázat is bizonyít. Ezek világossá teszik, hogy

  • kommunikáció nélkül nincs erős márka,
  • nincs munkáltatói vonzerő és
  • nincs iparági reputáció sem.

Kincses Péter hozzátette, rengeteg tehetséges szakember van, akik képesek mindezt felépíteni. „Ez számunkra egy rendkívül fontos visszajelzés, jó úton járunk.”

 

Kincses Péter, az ÉVOSZ Médiatagozat elnöke

 

A díjazottak és méltatásuk

Év Építőipari Marketingkommunikációs Személye

Szikszai Zsanett, a West Hungária Bau Kft. marketingvezetője, több mint két évtizede meghatározó alakja a vállalat kommunikációs fejlődésének. Az ő szakmai irányítása alatt a WHB arculata és digitális jelenléte teljesen megújult, az offline kommunikációt felváltotta egy modern, social-alapú rendszer, amely iparági mérföldkőnek számít. Zsanett vezetésével a WHB közösségi média jelenléte példátlan növekedést ért el, és számos díjnyertes kampány fűződik a nevéhez.

 

Szikszai Zsanett, a West Hungária Bau Kft. marketingvezetője és Koji László, az ÉVOSZ elnöke

 

Év Építőipari Társadalmi Szerepvállalása

A Mapei Kft. Építőipari Szakember Közösség fejlesztő program pályázata lett az Év Építőipari Társadalmi Szerepvállalás kategória győztese, mert olyan komplex és rendszerszintű programot valósított meg, amely valódi társadalmi problémára ad választ.

Az Építőipari Szakember Közösség fejlesztő program nem csupán szakmai edukációt nyújt, hanem közösséget épít és presztízst teremt az építőipari szakmának. Több mint 10.000 tagot számláló közösség, országos szakember találkozók, 13.000 fő képzése egyetlen év alatt, valamint óvodásoktól a szakemberekig terjedő oktatási kezdeményezések bizonyítják a program erejét. A Mapei Kft. munkája tiszta értékteremtés, amely hosszú távon formálja a szakma társadalmi megítélését és hozzájárul a szakemberhiány enyhítéséhez. Ez a pályázat példaértékű, és méltán érdemelte ki az első helyet.

 

 

Év Építőipari Projektkommunikációs Kampánya

A Market Építő Zrt. a Körszálló-metamorfózis projekt kommunikációjával bizonyította, hogy az építőiparban is lehet hitelesen, átláthatóan és közérthetően kommunikálni. Egy erősen vitatott beruházást sikerült társadalmilag elfogadottá, sőt szakmailag elismertté formálni.

A kampány ereje a teljes nyitottságban, a szakmai érvek világos bemutatásában és az innovatív vizuális történet mesélésben rejlik: archív felvételek, drónvideók, látványtervek és részletes online tartalmak tették átláthatóvá a folyamatot. A Market nem reagált a kritikákra, hanem új történetet írt a Körszálló sorsáról, bizalmat építve a beruházás iránt. Ez a projektkommunikációs teljesítmény példaértékű, mely méltán érdemelte ki az első helyet.

 

 

Év Építőipari Márkakommunikációs kampánya

A NOVU – Innovation at Work kampánya, az Év Építőipari Márkakommunikációs kategória győztese, nem csupán egy projektet, hanem egy teljes márkaidentitást épített fel a nulláról. A teljes körű megújulás – arculat, hang, kommunikációs stílus – egységes, humorral és közvetlenséggel átszőtt narratívát hozott létre, amely közösségi alapú gondolkodással és hiteles belső arcok bevonásával vált igazán erőssé.

A kampány organikus növekedést ért el hirdetések nélkül, több csatornán konzisztens és hosszú távú történetet építve. Ez nem egyszeri akció, hanem valódi márkaépítés, amely iparági mérföldkőként mutatja meg, hogyan lehet modern, emberközeli és innovatív márkát létrehozni az építőiparban. Méltán érdemelte ki az első helyet.

 

 

Iparági hírekÉVOSZ MédiatagozatÉv Építőipari Marketingkommunikációs DíjaWEST HUNGÁRIA BAU Kft.Mapei Kft.Market Építő Zrt.

Hírlevél

hirdetés