Utánajártunk, hogyan születettek meg az ÉVOSZ Médiatagozatának tavaly első alkalommal kiosztott Építőipari Marketingkommunikációs díjaival járó művészi alkotások.
Lapunk számos tartalomban foglalkozott már azzal, hogy egyre kiemeltebb szerepet tölt be a marketingkommunikáció az építőiparban. Mérföldkőnek mondható, hogy az Építési Vállalkozók Országos Szakszövetsége (ÉVOSZ) 2019 év végén létrejött Médiatagozata 2024 áprilisában megrendezte első konferenciáját, ahol az ágazat kommunikációs és marketing szakemberei tapasztalatot cseréltek és letették egy erős közösség alapjait.
A szakma további erősítését szolgálta, hogy az ÉVOSZ Médiatagozata – szintén első ízben - hármas díjcsaláddal ismerte el az építőipari kommunikáció és marketing kiemelkedő szakembereit. A kitüntetésekre 2024 december 12-én Budapesten az Építési Vállalkozók Országos Szakszövetségének évzáró gáláján került sor. A tagozat célja, hogy ösztönözze ezt az értékteremtő munkát, valamint, hogy az építőipar is felkerüljön a marketing szakma térképére – mondta korábban lapunknak Kincses Péter az ÉVOSZ Médiatagozatának elnöke.
Az Év Építőipari Marketingkommunikációs Személye Díj: Mészáros Szilvia (Mapei Kft.)
Az Év Építőipari Marketing Kampánya Díj: Újház Piramis Építőház Kft.
Az Év Építőipari Társadalmi Felelősségvállalása Díj: megosztva a Szabadics Zrt. és a Market Építő Zrt.
Az átadott díjak önmagukban is értéket hordoznak: tervezőjük, a DVM Group és megvalósítójuk a KÉSZ Csoport K-ARTS Művészeti Alapítványa is kiemelkedő jelentőségűnek érezte - így születtek meg az egyszerre építőipari, művészi, költői alkotások.
Az alapötlet a hazai építőipart és építőipari tevékenységet helyezi reflektorfénybe. Egy költői gesztussal „ablakot nyit” és „megvilágítja” az elmúlt év kimagasló teljesítményét nyújtó alakjait és vállalkozásait – ismertette lapunkkal Vámosi Attila, a díjat megtervező DVM Group kommunikációs és marketing igazgatója.
„Azonos elven háromféle alakzat jelenik meg, amelyek egyáltalán nem konkurálnak egymással. Tömegükben, méretükben egyformák, megjelenésükben mégis különböznek. Ezzel szerettünk volna rámutatni arra, hogy a díjak teljesen egyenrangúak, de más-más karakterek” – tette hozzá.
A háromféle díj mindegyike egy homogén fémlemezből formára hajlított épületkontúr alakzata, mely szimbolikusan absztrakt építészeti elemeket jelenít meg. A nyílások – ajtók, kapuk, ablakok –, melyek fényt engednek a beltérbe, áttörten, kihajlítva jelennek meg, önálló szoborként funkcionálva.
„A marketingkommunikáció az építészeti tervezésben is a történetmesélés erejére támaszkodik. Mindkettő arra törekszik, hogy a gondolatokat és értékeket vizuálisan és érzelmileg átélhetővé tegye. Ahogy az építészeti tervezés formát ad az élet tereihez, úgy a marketing formálja a márkák narratíváját és identitását, mindkét terület az emberekhez való kapcsolódás művészete”
– osztotta meg gondolatait lapunkkal Vámosi Attila arról, hogy mi inspirálta őket a feladatban. Hozzátette: „Az építészetnek és a marketingnek közös alapja a kreatív koncepció, amely egyensúlyt teremt az esztétika, a funkció és az emberi élmény között, az emberek igényeire és vágyaira reflektál, miközben tartós értéket hoz létre.”
„A ÉVOSZ Médiatagozatának díjaival ezen értékekben párhuzamot találtunk, és úgy gondoltuk, hogy tudásunkat és teremtőkészségünket felajánlva egy új ügy mellé állunk. A tagozat munkája minden építőipari szereplő számára hosszú távon fontos értékrendszert alakít ki, visszaadja, formálja, elősegíti a szakma pozitív megítélését. Ebben a normavilágban jó partnerségre talál a két szervezet” – zárta gondolatait a DVM Group kommunikációs igazgatója.
Az ÉVOSZ szakmai díjait a kapott tervek alapján a KÉSZ Csoport K-ARTS Művészeti Alapítványa készítette el. A szervezet a KÉSZ Csoport kortárs képzőművészeti gyűjteményének kezelője. A kollekció erős indusztriális jegyeket hordoz, a maga nemében egyedinek mondható.
Az alapítvány több iparművészeti alkalmazott design projektben is részt vállal kivitelezőként a kisplasztikáktól kezdve, a belsőépítészeti vagy éppen public art műtárgyakig. Az alapítvány kuratóriumának elnöke, egyben az ÉVOSZ-díjak megvalósítója Árvai István.
Mint megtudtuk: a szűk határidő mellett is sikerült az építőiparban használatos alapanyagokból választva: stancolt, élhajlított, rézszínűre festett alumíniumlemezből, valamint talapzatként csiszolt mészkőlapokból elkészíteni a három különböző alakzatot. A talapzatokra lézergravírozott címkék kerültek, melyek az elismerések nevét hordozzák.
"A KÉSZ Csoportnál fontosnak tartjuk megmutatni, hogy az építőipar sikereihez a pontos tervezésen és kivitelezésen kívül még megannyi plusz dimenzió szükséges. A tudatos kommunikáció és marketing szerepe a médiatagozat minden szereplőjének egyértelmű sikerkritérium, de szerettük volna, ha ez még több emberhez ér el. Ezért is tartottuk fontosnak a médiatagozat díjainak megszületését és támogatását” – tájékoztatott Benedikt Károly, a KÉSZ Csoport Marketing és vállalati kommunikációs igazgatója.
Hozzátette: „Cégcsoportunk művészeti alapítványa a K-ARTS örömmel vállalata a gyártást, hiszen számos iparművészeti projektben mutatta már meg, hogy egy művészeti kivitelezésben is ugyanolyan magas színvonalon tudunk teljesíteni, mind bármelyik lezárt vagy folyamatban lévő építőipari projektünkön."
Visontán indulhat el egy összetett fejlesztés.
Már a 2007 előtti ingatlanok felújítására is lehet pályázni.