2024.04.29, Hétfő

Hirdetés

Jelentős lépést tett az ÉVOSZ Médiatagozata az építőipar jobb megítélése érdekében
Főkép: Markovich Béla, a Mapei Kft. ügyvezetője (b) és Barabás Árpád, a Barabás Téglakő Kft. tulajdonos-ügyvezetője (j), Kincses Péter az ÉVOSZ Médiatagozatának elnöke (k)

Jelentős lépést tett az ÉVOSZ Médiatagozata az építőipar jobb megítélése érdekében

magyarepitok.hu

2024.04.04. 15:04 - Bíró Beáta

Az első ízben szervezett konferencián az ágazati kommunikációs és marketing szakemberei egy erős közösség alapjait tették le, melynek része a marketingkommunikációs szakma erősítése.

Hirdetés

2024. március 27-én a bükfürdői Greenfield Hotelben tartották meg első kihelyezett rendezvényüket a legjelentősebb hazai építőipari szervezetek sajtó, kommunikációs és marketinges szakemberei. Az ÉVOSZ (Építési Vállalkozók Országos Szakszövetsége) Médiatagozata által szervezett egész napos konferencia célja volt, hogy megerősítse az iparág kommunikációját formáló szakemberközösséget, egy olyan tudásteret létrehozva, amelyet a későbbiekben folyamatosan bővítenek, ezzel is támogatva a vállalkozások marketingkommunikációját. A Magyar Építők az esemény fő támogatójaként és médiapartnereként volt jelen.

A találkozón olyan innovatív kezdeményezésekről is hallhattak a jelenlévők, amelyek alkalmazása jelentősen előrevihetik a vállalati kommunikációt, hiszen modern nyelven segítenek eljutni a megfelelő célközönséghez.

 

 

Mint azt Kincses Péter, az ÉVOSZ Médiatagozatának elnöke, a rendezvény szervezője elmondta: a konferencia, illetve a szakmai közösség létrejöttét alátámasztja, hogy alig egy hét alatt elfogytak a helyek az eseményre, ez pedig komoly szelet ad a marketingkommunikációs hajó vitorlájába.

 

Kincses Péter, az ÉVOSZ Médiatagozatának elnöke
Fotók: Nagy Mihály/magyarepitok.hu

 

Forradalmian új lehetőségek az iparági kommunikációban

Az egynapos rendezvényt Krakkó Ákos minisztériumi sajtófőnök nyitotta meg, aki alkalmat teremtett arra, hogy a résztvevők benyomást szerezzenek a két éve életre hívott Építési és Közlekedési Minisztérium marketing szempontjairól.

Rövid köszöntőjében hangsúlyozta, hogy a minisztérium által megalkotott állami beruházások rendjéről szóló törvény a szakma megkérdezésével készült. Fontosnak tartja, hogy ez a szoros együttműködés a jövőben is megmaradjon, ezért – mint mondta – kulcsfontosságú, hogy a nagy építőipari cégek marketingkommunikációs szakembereivel is állandó legyen a kapcsolat.

 

Krakkó Ákos, az Építési és Közlekedési Minisztérium sajtófőnöke

 

Az Európában eddig is unikális Magyar Építők építőipari platform európai kiterjesztéséről, a Building Connections elindításáról Oltyán József alapító tett bejelentést.

Mint mondta: a többnyelvű, SEO optimalizált, reszponzív, automatizált építőipari hírportál, melyet az élet és a tudomány hívott életre, lehetőséget ad arra, hogy Európa-szerte népszerűsítse az elsősorban magyar építőipari projekteket, vállalatokat és elősegítse azoknak jó megítélését. A weboldal bármelyik európai országban 17 nyelvre képes fordítani a megjelent tartalmakat, Romániában és Lengyelországban sikeres pilot projektekkel tesztelték a programot.

 

Balla Attila az egyik legígéretesebb hazai startup tulajdonosa az iparági kommunikációt rendkívüli mértékben segítő mesterséges képalkotó szoftvert, a Tengr.ai-t ismertette előadásában. Az elhangzottak szerint a generatív AI technológia már a kétezres években felbukkant, ám csak az elmúlt időszakban érte el azt a szintet, ahol már nem csupán egy új technológia, hanem – különösen a kreatív iparágakban – egy általános eszköz vált belőle. A Tengr.ai jelenleg több mint 9,5 milliárd képi adatbázisból táplálkozik, lehetővé téve a lenyűgözően realisztikus képek és videók létrehozását. A programmal olyan kampányok készíthetők, amelyek hagyományos módszerekkel heteket és jelentős erőforrásokat vennének igénybe, míg a Tengr.ai kevesebb, mint egy nap alatt képes ezt megvalósítani egy jól felépített szkript alapján.

A program jelenleg havi több mint 4,5 millió képet generál, ami megmutatja, hogy az AI képességei milyen jelentős mértékben teszik hatékonnyá a marketinget, illetve milyen mértékben alakítják át a kreatív iparágakat.

 

Balla Attila, a Tengr.ai tulajdonosa

 

Az ágazatban izgalmas trendként emelkedik ki a TikTok használata, melyről Markovich Béla a Mapei Kft. ügyvezetője és Barabás Árpád a Barabás Téglakő Kft. tulajdonos-ügyvezetője beszélt. Közvetlen hangulatú előadásukban bemutatták a csatornán fellelhető építőipari tartalmakat és bizonyosságot nyert: az ágazatnak helye van a TikTokon, ők, akik már alkalmazzák, nagyon jó eredményekről számoltak be. Kiderült, csupán néhány építőipari cégnek van működő TikTok csatornája, ezért arra biztatta a megjelenteket, hogy adják el az általuk képviselt cég vezetőjének és jelenjenek meg ezen a platformon.

 

A belső és külső kommunikáció fejlesztő, építő hatásai

Az iparágban közreműködő szervezetek számára jelentős hatékonyságnövelést elősegítő szervezetfejlesztési trendeket Semperger Attila ismertette. A Valueteam alapító-ügyvezetője bemutatta, hogy az egyensúly miként segíthet a vállalatoknak a belső erőforrásaik hatékonyabb felhasználásában, javítva ezzel a munkatársak közötti kommunikációt, növelve a csapatok közötti együttműködést és erősítve a vállalati kohéziót.

 

Semperger Attila, a ValueTeam ügyvezetője

 

Pécsi Norbert a Magyar Közút kommunikációs vezetője prezentációjában a sajtókezelés fontosságáról beszélt. Elmondta többek között, hogy az iparág a GDP közel 10%-át termeli, az egyik legnagyobb foglalkoztató, ráadásul a beruházások jelentős mértékben érintik a közvéleményt és a társadalom egészét. Így a jó sajtókezelés egy remek lehetőség arra, hogy előtérbe helyezzék sikereiket, eredményeiket és innovációikat, ezáltal fejlesztve az ügyfélbizalmat és az üzleti lehetőségeket is. Ezen túl segít megelőzni és kezelni a vállalatokat érintő esetleges válságokat, konfliktusokat vagy kritikákat, és minimalizálni azok negatív hatásait. Kiemelte továbbá, hogy a sajtómegkeresésekre mindig kell, illetve illik válaszolni, hiszen ezzel egyrészt erősíthető a cégek kommunikációs hitelessége és nyitottsága a sajtó előtt, másrészt növeli a sajtó munkatársainak elismertségét.

 

Pécsi Norbert, a Magyar Közút kommunikációs vezetője

 

Komoly lépést tettek a marketingkommunikáció elismertsége érdekében

Az előadások után a magyar iparágat meghatározó cégek képviselői egy kibővült kerekasztal-beszélgetés során tapasztalatot cseréltek a legfontosabb kérdésekről. Egyetértettek abban, hogy az építőipari vállalatoknak ma, talán még a konjunktúra utáni helyzethez képest is nagyobb szüksége van a kommunikációra. A szakemberek úgy látják, a marketing, mint eszköz egy lehetőség a vállalatok számára, hogy építsék brandjüket, a szűkülő piaci környezetben jelezzék: talpon vannak és haladnak előre. A rendszeres, szakmai és hiteles tájékoztatás pedig nemcsak az ágazat és a lehetséges beruházók véleményét tudja befolyásolni, hanem a lakosság felé is fontos üzenetet közvetít: a vállalatok készek és képesek a változó piaci körülmények között is hatékonyan működni, valamint elkötelezettek a jelenlegi és jövőben mérnökök megbecsülése mellett.

 

 

Az elhangzottak alapján kijelenthető, hogy az iparágban közreműködő szervezetek kommunikációs és marketing szakembereinek mind az elismertsége mind pedig a tulajdonosi oldalról történő támogatottsága elmarad más ágazatokhoz képest. Kincses Péter tagozati elnök ennek kapcsán bejelentést tett, miszerint a jövőben egy szakmai bizottság javaslata alapján „Az Év Építőipari Marketingkommunikációs díjai" átadását kezdeményezi az ÉVOSZ Médiatagozata.

Az eseményen azt is lefektették, hogy a szakemberek rendszeres találkozókkal további erőfeszítéseket tesznek a szervezeti, vállalati kommunikáció és marketing fejlesztése érdekében.

 

Galéria

Iparági hírekÉVOSZ Médiatagozatkommunikációmarketingmesterséges intelligenciatengr.aiMapei Kft.Barabás Téglakő Kft.Építési és Közlekedési MinisztériumBuilding ConnectionsMagyar Közút Nonprofit Zrt.

Hírlevél

Hirdetés