A 136 éves kelet-magyarországi kisvasút utoljára 2011-ben esett át pályafelújításon, az új fejlesztés keretében viszont egy teljekörű rekonstrukció következik.
Debrecenben hamarosan megkezdődnek a Zsuzsi Erdei Vasút felújításának munkálatai csaknem 440 millió forintból az Aedium Kft. és a ConstructX Kft. közös kivitelezésében. A fejlesztés a Fatelep állomás (Ruyter u. 1.) és a Hármashegyalja állomások közötti keskeny nyomtávolságú vasútvonalon valósul meg.
A beruházás során többek közt az alábbi munkálatokat végzik el:
A Zsuzsi Erdei Vasút Magyarország legrégebbi keskeny nyomtávolságú vasútja. Eredetileg a Debrecenhez tartozó Gúth erdeiben kitermelt fa szállítására épült. A vonal első szakaszát még 1882-ben nyitották meg, és kezdetben két gőzmozdony üzemelt rajta. Egyik egy fatüzelésű gőzmozdony volt, amely a Zsuzsi nevet kapta, és ennek nevét viseli ma is a kisvasút. 1923-ig csak teherszállítás volt a vonalon, ekkor engedélyezték a korlátozott közforgalmat, majd 1925-től rendszeressé vált a személyszállítás is.
A kisvasút 1977-ben az úgynevezett közlekedési koncepció áldozata lett. A pálya nagy részét felszedték, csak a nagy társadalmi nyomás miatt hagytak meg egy 16 km-es szakaszt. A kisvasút ezen a megmaradt szakaszon közlekedik erdős-pusztás tájakon keresztül, amely során megfigyelhető a helyi gazdag növény- és állatvilág.
Hazánk egyik legszebb iskolaépületét 1932-ben avatták fel, a közelgő 100. évfordulóig pedig elvégzik a főépület külsejének rekonstrukcióját. A szakemberek hat ütemben, összesen mintegy 15743 négyzetméternyi felületet tisztítanak meg, javítanak ki és festenek le a műemléki védelem alatt álló intézményen.
A 100 éves gyárat ellátó rendszer jövő márciusban lép működésbe.