2019.09.17, Kedd
Így újul meg a csornai vonatállomás
Illusztráció: iho.hu

Így újul meg a csornai vonatállomás

magyarepitok.hu, iho.hu

2019.01.31. 10:20 - Szabó Ákos

A három vasúti korridor csomópontjában fekvő megállóban több mint 13 kilométernyi vágány felsővezetékét fejleszti a Fehervill-ám és az R-Kord.

Hirdetés

Mintegy nettó 310 millió forintos beruházást hajt végre a Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút Zrt. – közismertebb nevén GYSEV – az északnyugat-magyarországi működési területén található csornai vasútállomáson. A megállót két GYSEV- és egy MÁV-vasútvonal is érinti:

  • a társaság által Hegyeshalom és Szombathely között kezelt 16-os jelzésű szakasz, ahol mintegy három évvel ezelőtt ért véget egy jelentősebb fejlesztés: akkor fejezték be a határközeli Mosonszolnok és Porpác közötti 87 kilométernyi szakasz villamosítását;
  • a 8-as, szintén a GYSEV által üzemeltettett Győr-Sopron vonal;
  • illetve a 14-es jelzésű Pápa-Csorna szakasz is, melyet a MÁV kezel.

 

A csornai vasútállomás (karpat-medence.hu)

Most a közbeszerzési adatok szerint két nyugat-magyarországi vállalat, a Fehérvill-ám Kft. és az R-Kord Kft. konzorciuma végez el jelentős fejlesztési munkálatokat a csornai állomáson. A nettó 311 millió forintos beruházásban 13 kilométernyi vágányszakasz villamoshálózati rendszerén dolgoznak majd.

A villamoshálózat korszerűsítése és fejlesztése kapcsán többek között sor kerül több mint félezer kompozit szigetelő, 162 csomóponti feszítőhuzal és 104 iránysodronytag cseréjére is. A projekt során a teljes állomás felsővezeték-rendszerét újraszabályozzák.

vasútfejlesztésR-Kord Kft.Mi épül?villamoshálózat fejlesztésCsornaFehérvill-ám Kft.

Hírlevél

Hirdetés

Hirdetés