Folyamatosan halad a pilon belsejének betonozása a Hídépítő, a Mészáros és Mészáros, valamint a Hódút által kivitelezett projektben, ahol most miniszteri bejárást tartottak a magyar és szlovákiai tárcavezetők.
Beemelték a komáromi Duna-híd 34 látható pilonjának 15. elemét is, miközben a pillérek már a szlovák és a magyar oldalon is teljesen elkészültek. Ahogy azt korábban megírtuk, a híd pályaszerkezete elérte a szlovák oldali hídfőt, ezzel befejeződött a leghosszabb szakasz tolása, és az elemek a végleges helyükre kerültek.
A Hídépítő Zrt., a Mészáros és Mészáros Kft. konzorciumában, a Hódút Kft. acélszerkezeti munkálataival zajló kivitelezési továbbra is a tervek szerint halad. A 14. pilon elem behelyezése után megemelték a toronydarut is, így a további szerelések már 81 méter magasból zajlanak. Emellett a pilon belsejének betonozása folyamatosan halad, a pilon építésével és a heggesztési munkálatokkal egyidőben.
Már 278 méter elkészült a szlovák oldali hídszerkezetből, ami végleges állapotában 600 méter hosszú lesz. Ezalatt a magyar oldalon is megkezdődött a szerelés és felkerült a harmadik elem az ideiglenes alátámasztásra.
Palkovics László hazai innovációs és technológiai miniszter azt hangsúlyozta, hogy a magyar kormány 200 milliárd forintot tett félre az infrastruktúra fejlesztésére. Az állam célja, hogy az összes megyei jogú várost gyorsforgalmi úttal illetve autópályával kössék össze, ezek közül pedig a lehető legtöbb az államhatárok felé vezessen.
„Kollégámmal együtt örömmel konstatáltuk, hogy egy év alatt látványos előrelépések történtek”-mondta Érsek Árpád, Szlovákia közlekedési minisztere a Duna-híd északi szakaszán tett látogatásakor. „Tény, hogy van némi csúszás az építkezésben, ez azonban nem emberi hiba, hanem a Duna vízállása miatt következett be” – tette hozzá. „A magyar féllel együtt mindent megteszünk annak érdekében, hogy a híd már jövőre szolgálhassa az embereket.”
A szlovák oldalon a kivitelezők már a körforgalom építésén dolgoznak, az I/63-as út elterelése mellett. A magyar oldali útszakasz munkáinak befejezését pedig 2019 nyarának közepére tervezik, egy rövid 20 méteres szakasz kivételével.
„Teljesen más élet kezdődik meg nem csak Komáromban, de a régióban is, ha átadásra kerül az új Duna-híd” – mondta Bastrnák Tibor a szlovákiai Híd párt frakcióvezetője. „A tervek szerint decemberre ér majd össze az északi és a déli hídszerkezet, előtte már a pilonnak teljes magasságban állnia kell, hiszen ez lesz felelős a híd megtartásáért – tette hozzá. „Az útfelület betonozása, illetve a kerékpárút korlátjainak kiépítése jövő februárban esedékes” – emelte ki a frakcióvezető.
A híd műszaki átadására akár már 2020 márciusában-áprilisában sor kerülhet.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Lakásépítési program indult Mórahalmon.