Közel nulla fosszilis energiaigényű hipermarket épült fel Tatán, a beruházást a Spányi bonyolította le.
Megnyílt az Interspar 4,2 milliárd forintból felépített tatai áruháza – derült ki az áruház sajtóközleményéből. A projektben a 34. magyarországi Spar-hipermarket 5200 négyzetméteren jött létre, a beruházás lebonyolítását és a műszaki ellenőrzést a Spányi Partners Zrt. végezte el.
Az áruház előregyártott szerkezeteit a Ferrobeton Zrt. készítette, a külső és magasépítési munkákat a dunaújvárosi központú ÉPDUFERR Zrt. végezte el.
A projekt egyik különlegességét a faszerkezetű tető adta, ami kuriózumnak számít egy kereskedelmi létesítmény esetében, mivel a legtöbb esetben ez az elem betonból szokott készülni.
A rétegelt, ragasztott fatartóval bíró tetőt egy osztrák faszerkezetgyártó, a Rubner csoport készítette. A kivitelezés egyediségét növeli, hogy a vízszintes tartószerkezet, a gerendák és a födémpanelek is teljes egészében fából készültek.
A létesítménybe ózonbarát hűtőrendszert és hűtőajtókat, hatékony energiafelhasználású LED-világítást telepítettek. Az épület hűtési és fűtési hőigényéről a keletkező hulladékhő felhasználásán túl, hőszivattyús rendszer gondoskodik, földgáz felhasználása nélkül. A közel nulla fosszilis energiaigényű ingatlanban napelemes térkőburkolat biztosítja az áramot a hipermarket mellett felépített játszótér telefontöltőihez.
Az áruházhoz egy 450 férőhelyes, ingyenes parkoló is épült, elektromosautó-töltőállomásokkal. A jobb megközelítés érdekében a beruházásban kiszélesítették a Május 1. utat, kanyarodósávot alakítottak ki, áthelyezték és megnövelték a gyalogátkelőhelyet.
A terület feltöltését és alapozását, valamint az alépítményi munkákat a Vértes-Út Kft. végezte el. Ahogy azt a korábbi cikkünkben is megírtuk, az áruház mocsaras-lápos területen épült, így speciális mélyalapozásra volt szükség. A talajvíz extrém magasan található, ráadásul 8 méterre a terepszinttől olyan vízzáró réteg van, melynek megóvása érdekében speciális cölöpalapozást kellett alkalmazni.
Emellett, hogy a víz ne okozzon kárt az épületben, a teljes terepszintet fel kellett emelni egy méterrel. A vízépítésben használt kőfeltöltésben a víz már szabadon áramolhat, anélkül, hogy a szerkezeteket károsítaná.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Lakásépítési program indult Mórahalmon.