A Spányi Partners Zrt. végzi a sok különlegességet tartogató tatai INTERSPAR projekt lebonyolítási munkáit.
Nyolcezer négyzetméteres INTERSPAR áruház épül Tatán, a Május 1. út és az Új út között több mint 4 milliárd forintból. A beruházás lebonyolítását és a műszaki ellenőrzést a Spányi Partners Zrt. végzi, s május közepén már a kivitelezés is elindult.
A projekt részleteiről Lengyel Balázs, a Spányi Partners Zrt. egyik tulajdonosa, a beruházás projektmenedzsere számolt be a Magyar Építőknek. Az épületben a 3000 négyzetméteres eladóterület mellett 3000 négyzetméteres mall-t alakítanak ki, ahol különböző kisebb kereskedelmi egységek, üzletek kapnak majd helyet.
Mi minden tartozik a Spányi Partners, mint lebonyolító feladatai közé? |
---|
|
A terület feltöltését és alapozását, valamint az alépítményi munkákat a Vértes-Út Kft. végezte el. A feladatrésznek Lengyel Balázs elmondása szerint külön érdekessége, hogy az áruház mocsaras-lápos területen épül, így speciális mélyalapozásra volt szükség. A talajvíz extrém magasan található, a területen több helyen felszíni vízként is megjelenik, ráadásul 8 méterre a terepszinttől olyan vízzáró réteg található, amit átfúrva gejzírként törne fel a nyomás alatt lévő víz. Ez a fúrás természetesen tilos, a tatai természeti értékek megóvása érdekében ehelyett speciális cölöpalapozást kellett alkalmazni, illetve, hogy a víz ne okozzon kárt az épületben, a teljes terepszintet fel kellett emelni egy méterrel. Az elhelyezett vízépítésben használt kőfeltöltésben a víz már szabadon áramolhat, anélkül, hogy a szerkezeteket károsítaná.
A talajvíz Tatán tipikus probléma,
Lengyel Balázs szerint a szóban forgó területet nem véletlenül nem építették be eddig: annak idején vagy nem állt rendelkezésre az a technológia, vagy túl nagy költsége lett volna, amivel ma már legyőzhetők az említett kihívások.
Az áruház előregyártott szerkezeteit a Ferrobeton Zrt. készíti, míg a rétegelt, ragasztott fatartóval készülő tetőért egy osztrák faszerkezetgyártó, a Rubner csoport felelős. A projektmenedzser hangsúlyozta, a faszerkezetű tető kuriózumnak számít egy kereskedelmi létesítmény esetében, mivel a legtöbb esetben ez betonból szokott készülni. A SPAR azonban nem csupán a funkcióra, hanem az egyedi design-ra és a minőségi alapanyagokra is hangsúlyt helyezett, természetközeli állapotot kívánnak sugározni, részben a tatai helyszín miatt is.
Végül, de nem utolsósorban minden egyéb külső és magasépítési és befejező munkát az ÉPDUFERR Zrt. végez el. Jelen pillanatban már mind a négy szereplő a munkaterületen van, a Vértes-Út már közel jár a lezáráshoz, a Ferrobeton és a Rubner félidőben vannak, míg az ÉPDUFERR most kezdte meg a munkát.
Lengyel Balázs szerint az említett négy szereplős kivitelezés több az átlagnál, azonban, a 2019 évi nyitás és a kapacitáslekötések miatt szükséges volt az ütemekre bontás.
A négy építőipari cég munkájának befejeztével a SPAR által irányított vállalkozók veszik majd át a terepet: ők szerelik be a polcokat, a hűtőket, a kasszákat, elhelyezik a reklámokat és elvégzik az árufeltöltést is. Mindezzel együtt a projekt befejezési és a nyitás határideje jövő év második negyedévében várható.
Antal Zsófia
A sárospataki Weinberg 30. születésnapján a vállalat magyar voltát, családias jellegét, versenyképességét, valamint az ügyvezetője példaértékű szellemiségét emelte ki sikerfaktorként az építésügyi miniszter.
Napokkal ezelőtt érkezett hír az első paksi óriásszerkezet, az olvadékcsapda elkészültéről, most pedig már el is rajtolt a következő, a reaktortartály kivitelezése.