A logisztikai bázisnak köszönhetően a cégek már 24 órán belül eljuthatnak a tengeri kijáratokhoz.
Magyarország az olaszországi Triesztben 32 hektáros területen kikötőt és logisztikai bázist hoz létre – derült ki a V4+ Logisztikai Fórum megnyitó ünnepségén, Mogyoródon. A bázis célja, hogy a tengerentúlra exportáló magyar vállalatok gyorsan és akadálymentesen szállítmányozhassanak.
A közel 100 millió euróból megvalósuló beruházással megteremtik a megfelelő infrastrukturális feltételeket ahhoz is, hogy a magyar cégek 24 órán belül eljuthassanak közúton vagy vasúton a tengeri kijárathoz. Az ünnepségen szó esett arról is, hogy Magyarország logisztikai versenyképességének erősítése érdekében javítania kell az infrastrukturális lemaradáson is.
Ehhez kiemelték többek között:
A teljes magyar közúti és vasúti hálózaton rendkívüli fejlesztéseket fognak végrehajtani 2024-ig. Közútfejlesztésre 3200 milliárd forintot, vasútfejlesztésre pedig 2022-ig 1500 milliárd forint áll rendelkezésre.
Így például a Via Kárpátia elnevezésű, Lengyelország által javasolt kereskedelmi és szállítási útvonal, amely észak-déli irányban metszi ketté Közép-Európát, Magyarországra eső 229 kilométeres szakaszát 2022-re teljes terjedelmében kiépítésre kerül. Ennek köszönhetően a Kassa - Miskolc - Debrecen - Nagyvárad útvonalon autópályán lehet majd közlekedni.
A határkeresztező fejlesztések keretében a jövő év végéig elkészül az új komáromi Duna híd is, a Hídépítő Zrt. és a Mészáros és Mészáros Kft. kivitelezésében. Valamint elkészül a szlovák-magyar határt átszelő gyorsforgalmi út is, amely összeköti Budapestet és Pozsonyt. Majd megkezdődik egy újabb Ipoly-híd építése is a szlovák-magyar határon.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Lakásépítési program indult Mórahalmon.