A tó körül hamarosan teljes hosszon teljesen biztonságosan lehet kerékpározni, a munkálatokat a Hódút végzi.
Egy 6,5 kilométere kerékpárút-szakasz építkezésének látványos részéhez ért el a Hódút Kft. A Tisza-tó körüli biciklis úthálózat részeként építik meg az utolsó 6,5 kilométeres szakaszt Poroszló és Tiszafüred között, melyen több híd is épül. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) beruházásában elkészülő projektben három átkelőt pénteken teszteltek:
Emellett az öblítőcsatorna fölött is épül egy rövid műtárgy, azonban annak a mérete kisebb annál, hogy próbaterhelésre legyen szüksége.
A tavat a projekt befejeztével kétféle módon is biztonságosan lehet megkerülni: a rövidebb kör 70 kilométeren, míg a hosszabb 95 kilométeren kerüli meg a tavat, a gépkocsiforgalomtól teljes hosszában elválasztva.
A dinamikus terhelés célja az volt, hogy kielemezzék, hogyan viselkedik a híd szerkezete a gyalogosok keltette rezgések hatására. Ennek érdekében különböző számú gyalogos csoportok (1 fő – 10 fő – 25 fő – 50 fő) egyre gyorsuló sebességű mozgása alatt mérték a hidak viselkedését.
A szükséges 60 főt a Hódút Kft. saját műszaki csapata adta, így a kivitelező személyesen győződhetett meg arról, hogy milyen strapabíró szerkezetet épített. A méréseket a BME Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Hidak és Szerkezetek Tanszéke végezte. Az adatok kiértékelése várhatóan egy héten belül megtörténik.
A statikus próbaterhelésre a hétvégén és az elkövetkező héten kerül majd sor. Ebben az esetben azt vizsgálják majd a szakemberek, hogy teher elhelyezésekor a híd teherbírása, alakváltozása ugyan úgy alakul-e, mint ahogy a tervező azt előre kiszámolta. Ez garantálja a híd biztonságos üzemeltetését.
A Hódút a következő héten az utolsó simításokat, végső esztétikai munkákat végzi a beruházásnál. A műszaki átadás-átvételi eljárás folyamatban van, ezek után kezdődhet a forgalomba helyezés. A kerékpárosok várhatóan a turistaszezon kezdetétől, június közepétől vehetik birtokba a kerékpárutat.
Tiszaújvárosban végez zöld beruházást a Mol Petrolkémia.
A BDPST Group projektjében egyszerre fókuszálnak az örökségvédelemre és az értékteremtésre.