A Népliget és Kőbánya-Kispest között hat állomáson tesztelik a STRABAG munkájával megújuló megállók biztonsági rendszereit.
Több mint másfél hónapon keresztül, augusztus 10-től szeptember végéig ellenőrzik az M3-as metró felújítás alatt álló déli szakaszán a hő- és füstelvezető rendszert – tájékoztat a BKV.
A felújítás két szakaszon halad jelenleg párhuzamosan: a középső szakaszon (Lehel tér-Nagyvárad tér) a SWIETELSKY Kft. dolgozik március óta (itt bár több állomást lezártak, a szerelvények haladnak). A déli ütemben a STRABAG Építőipari Zrt. vállalta el az állomások felújítását: itt a munka 2019 áprilisában rajtolt el és legutóbb akkor írtunk róla, amikor már a próbajáratok indítására készültek.
Most itt már annyira előre haladtak a munkálatok, hogy az állomások biztonsági védelmi felszereléseit vizsgálják: hétfőn kezdődik el a füst- és hőelvezető rendszerek próbája a Népligetnél és várhatóan péntekig tart. A tesztsorozat hat metróállomáson zajlik, és helyszínenként várhatóan négy-öt napig tart.
Amíg a próbák zajlanak a metróvonal szellőzőin füstre lehet számítani, naponta akár többször is. Az előállított égésterméknek sem az állomások kijelölt biztonsági zónáiban, sem a felszíni füstkivezető nyílások környezetében nincs egészségkárosító hatása. A jövő héten a Nagyvárad tér és az Ecseri út között lesz észrevehető a jelenség – tájékoztatott a beruházó BKV Zrt.
A füstpróbákat mindvégig hétköznapokon, 10.00 és 17.00 óra között tartják majd meg.
Sportcsarnok építésével zárul Győrben a Prohászka Ottokár Orsolyita Gimnázium, Általános Iskola és Óvoda összességében 10 milliárd forintot meghaladó fejlesztése.
Alig 18 hónap alatt valósította meg a KÉSZ Romania Nagyvárad második legnagyobb zöldmezős beruházását. A magyar határhoz vezető út közelében, közel tizenöt hektáros telken építették fel a STIHL új, 47 ezer négyzetméteres gyártócsarnokát.