A Strabag kivitelezésében megújuló déli szakaszon a tervek szerint haladnak a munkálatok, miközben párhuzamosan vele már zajlanak a középső szakasz munkálatai is a Swietelsky által.
A terveknek megfelelően haladnak a 3-as metróvonal Kőbánya-Kispest és Népliget állomás közötti felújítási munkálatai, a koronavírus-járvány miatt több mint egy hónapja bevezetett veszélyhelyzeti intézkedések továbbra sem korlátozzák a korszerűsítés menetét – adott tájékoztatást a BKV.
A Kőbánya-Kispest, Határ út, Pöttyös utca, Ecseri út és Népliget megállók korszerűsítésén a Strabag Építő Zrt. dolgozik, a teljes vonal felújítását magába foglaló projekt második szakaszaként (az első, északi ütem tavaly márciusban készült el).
A Népliget metróállomás környezete szinte felismerhetetlen, mivel az akadálymentes közlekedés biztosításához a födémet ki kellett bontani, így a felszínről belátni az aluljáróba. A felvonók megközelítéséhez szükséges tér kialakításához új szerkezet épül, a lépcsők elbontása és új pozícióba helyezése pedig már meg is történt.
Az utasforgalmi területeken szembetűnő a változás: a falburkolatok tartószerkezete minden állomáson elkészült.
A Határ út és az Ecseri út után a Népligetben is elkezdődött a padlóburkolatok lerakása, az új LED-lámpatestek működése pedig az eddig félhomályban lévő peronokat világítja majd meg.
Az üzemi területeken a gépészeti munkafolyamatok jó ütemben haladnak, helyenként az elektromos vezérlők bekötése is elindulhatott. Kőbánya-Kispesten az új pályaszakaszon a korszerű áramellátás kiépítése napokon belül befejeződik, várhatóan május elején elindulhat a tesztelés próbajáratokkal.
A 3-as metró felújítása a középső szakasszal fejeződik majd be, melynek munkálatai szintén jól haladnak a SWIETELSKY Kft. kivitelezésében, nemrég számoltunk be a Ferenciek tere aktuális állapotáról és közöltünk galériát a Ferenciek tere és az Arany János utcai megállók felújításáról.
A WEST HUNGÁRIA BAU Kft. vezetőségének tagjai maguk is végig járták a szamárlétrát, így pontosan tudják, milyen háttérre van szükség a gyors és profi szakmai munkához. Ennek a csapatnak a tagjaként Dénes Balázs műszaki előkészítőként kezdett dolgozni az akkoriban még regionális vállalatnál, ma pedig már tulajdonosként tekintette át a kedvünkért a magyar magasépítés zászlóshajója működésének legizgalmasabb részleteit.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.