A Strabag kivitelezésében megújuló déli szakaszon a tervek szerint haladnak a munkálatok, miközben párhuzamosan vele már zajlanak a középső szakasz munkálatai is a Swietelsky által.
A terveknek megfelelően haladnak a 3-as metróvonal Kőbánya-Kispest és Népliget állomás közötti felújítási munkálatai, a koronavírus-járvány miatt több mint egy hónapja bevezetett veszélyhelyzeti intézkedések továbbra sem korlátozzák a korszerűsítés menetét – adott tájékoztatást a BKV.
A Kőbánya-Kispest, Határ út, Pöttyös utca, Ecseri út és Népliget megállók korszerűsítésén a Strabag Építő Zrt. dolgozik, a teljes vonal felújítását magába foglaló projekt második szakaszaként (az első, északi ütem tavaly márciusban készült el).
A Népliget metróállomás környezete szinte felismerhetetlen, mivel az akadálymentes közlekedés biztosításához a födémet ki kellett bontani, így a felszínről belátni az aluljáróba. A felvonók megközelítéséhez szükséges tér kialakításához új szerkezet épül, a lépcsők elbontása és új pozícióba helyezése pedig már meg is történt.
Az utasforgalmi területeken szembetűnő a változás: a falburkolatok tartószerkezete minden állomáson elkészült.
A Határ út és az Ecseri út után a Népligetben is elkezdődött a padlóburkolatok lerakása, az új LED-lámpatestek működése pedig az eddig félhomályban lévő peronokat világítja majd meg.
Az üzemi területeken a gépészeti munkafolyamatok jó ütemben haladnak, helyenként az elektromos vezérlők bekötése is elindulhatott. Kőbánya-Kispesten az új pályaszakaszon a korszerű áramellátás kiépítése napokon belül befejeződik, várhatóan május elején elindulhat a tesztelés próbajáratokkal.
A 3-as metró felújítása a középső szakasszal fejeződik majd be, melynek munkálatai szintén jól haladnak a SWIETELSKY Kft. kivitelezésében, nemrég számoltunk be a Ferenciek tere aktuális állapotáról és közöltünk galériát a Ferenciek tere és az Arany János utcai megállók felújításáról.
A sárospataki Weinberg 30. születésnapján a vállalat magyar voltát, családias jellegét, versenyképességét, valamint az ügyvezetője példaértékű szellemiségét emelte ki sikerfaktorként az építésügyi miniszter.
Napokkal ezelőtt érkezett hír az első paksi óriásszerkezet, az olvadékcsapda elkészültéről, most pedig már el is rajtolt a következő, a reaktortartály kivitelezése.