A SWIETELSKY Kft. munkájával a metró középső szakaszán már az elmúlt néhány héten is több fontos előrelépést tettek a koronavírus miatt hozott korlátozások ellenére is.
Nemrég beszámoltunk már arról, hogy a főváros által is stratégiai fontosságúnak tartott M3-as metró építkezése a koronavírus okozta egészségügyi intézkedések betartásával folyamatosan halad. Míg korábbi cikkünkben a már régebb óta épülő déli szakaszra koncentrált a BKV Zrt., most a középső – Nagyvárad tér és Lehel tér közötti – szakasz első feladatairól érkeztek hírek a kivitelező SWIETELSKY Kft.-től.
A felkészítő munkák már hónapok óta folynak, de a hó eleji átadásokkal ezeken az állomásokon nem csak új munkafolyamatok kezdődhettek meg, hanem többek között a négy évtized alatt kialakított kábelrendszer feltérképezése is.
Az Arany János utcában és a Ferenciek terén is elrajtoltak a bontási munkák. Érdekesség, hogy a bontott anyagokat a metróhálózaton keresztül, vasúton viszik a Kőér utcai dél-pesti kocsiszínhez (ennek a folyamatnak a logisztikájáról külön cikkel is számol majd be lapunk).
Az elbontott anyagokat három fő kategóriára oszthatók:
A bontási munkák menetrend szerinti metróforgalom mellett zajlanak és a szerelvények megállás nélkül haladnak át az állomáson. Így ahhoz, hogy a SWIETELSKY mérnökei és munkásai folyamatosan tudjanak dolgozni, az állomásokon a vágányzónát és a peront elválasztó kerítést építettek fel, melyek biztonsági védőkerítésként működnek.
Egy hónapon belül véget érnek a munkák a STRABAG kivitelezésében.
Komoly kihívásokat támasztott az M3-as metró középső szakaszának felújítása a kivitelezők felé. Ebbe avat be minket a KÉSZ Metaltech Kft.