A HE-DO munkájával készülő „Y” alakú hídnak köszönhetően a lakók gyorsabban juthatnak el a belvárosba és egyszerűbbé válik a Tiszai pályaudvar megközelítése is.
Újabb fontos szakaszához érkezett a tehermentesítő út és az Y-híd építése Miskolcon – derül ki a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. közleményéből. A bontási és cölöpalapozási munkálatokkal párhuzamosan tovább folytatódnak a közművek kiváltási munkálatai is, amelyek kisebb helyi forgalomkorlátozással és terelésekkel járnak majd a Vörösmarty utcán a Király és a Soltész Nagy Kálmán utca közötti szakaszon.
Ahogy azt már korábban is megírtuk, az egész város közlekedésére kiható komplex beruházás kivitelezését a He-Do Kft. végzi nettó 13,5 milliárd forint értékben. A projekt keretében megépül a Martinkertváros felé vezető „Y” alakú híd, így az ott élők gyorsabban juthatnak el a belvárosba és egyszerűbbé válik a Tiszai pályaudvar megközelítése is.
Az új műtárgy és kapcsolódó létesítményei lakó-, parkoló- és szervizutak környezetében, valamint rendezővágányok felett biztosít majd zavartalan haladást.
A lakók és a közlekedők érdekében az építési munkákhoz szükséges ideiglenes forgalomterelés és korlátozás az építkezés előrehaladásának megfelelően több ütemre bontva valósul meg.
Az első ütem szeptember 13.- 2021. márciusáig tart, amikor is megkezdődik a Vörösmarty utcai felüljáró bontása és az új műtárgy alépítményeinek építése.
A munkálatok ideje alatt a Vörösmarty utca mintegy 400 méteres szakaszát lezárják a Soltész Nagy Kálmán utcától a Kisfaludy utcáig, oda csak célforgalomban lehet behajtani.
A közlekedők azonban továbbra is használhatják a Kisfaludy és a Pfaff Ferenc utcákat mindkét irányban és a vasúti átjárót Martinkertváros és a Kandó Kálmán tér megközelítésének érdekében. A közösségi közlekedés járatai szintén ezen az útvonalon fognak közlekedni.
Ezt követi a második szakasz 2021. márciusától egészen 2022. októberig, amikor megtörténik a Kisfaludy utcai szakasz bontása a meglévő felüljáró és a Pfaff Ferenc utca között a vasúti átjáróval együtt majd az új hídrész szerkezetépítése, valamint elkészülnek a támfalak, illetve a Pfaff Ferenc utcai P+R parkoló. Ebben az ütemben épül meg a Király utca és a Vörösmarty utca csomópontjába tervezett turbó körforgalom is.
Az új Y-híd építési munkái ebben az ütemben a Vörösmarty utcai felüljáró, a Kisfaludy utcai szakasz és a meglévő vasúti átjáró elbontásának következtében csak jelentős mértékű forgalomtereléssel és korlátozással lesznek elvégezhetők, várhatóan jelentős menetidő-növekedést okozva.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Lakásépítési program indult Mórahalmon.