A HE-DO a rendkívüli helyzetben is tartja a tervezett ütemtervet az átfogó közlekedésfejlesztésben; a vasútállomás mellett egy frekventált városrész elérhetősége is javul.
Látványos munkákkal folytatódik az Y-híd építése Miskolcon – adta hírül a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. A He-Do Kft. által kivitelezett, nettó 13,5 milliárd forintos beruházásban elkezdték a próbacölöpözést. A munkákról Csöbör Katalin, a térség országgyűlési képviselője és Kiss Boglárka, a NIF Zrt. szóvivője tartott sajtótájékoztatót.
Az új közlekedési folyosó a 3-as főút és a vasútállomás kapcsolatát javítja nagy mértékben, elkerülve és tehermentesítve a piacnak és autóbuszállomásnak is helyt adó, nagyforgalmú Búza teret. Ennek érdekében a Király utcából jobbra kiágazó Vörösmarty utcát bővítik négysávosra 570 méter hosszúságban.
Ez vezet fel az úgynevezett Y-hídra, aminek egyik ága (jobbra) a Martinkert városrész felé vezet majd, a másik pedig (tovább egyenesen) a Tiszai Pályaudvar felé. Ennek köszönhetően nagymértékben javul Miskolc egyik frekventált városrészének, Martinkertvárosnak az elérhetősége, akárcsak a Tiszai Pályaudvaré.
A projekt során részben előre gyártott elemekből álló, részben monolit vasbeton szerkezetű, 12+4 támaszú, háromágú híd épül. Ez többek között kiváltja a szintbeli vasúti kereszteződést, ezzel jelentősen növelve a csomópont forgalomáteresztő képességét.
Eddig a terepi munkavégzés jellemzően az épületbontási munkálatokra koncentrálódott. Jelenleg a közműkiváltások előkészítése, terveztetése zajlik nagy erőkkel, a híd terveit pedig véglegesítik.
A híd támaszrendszereinek előzetes kitűzése megtörtént, a próbacölöpözés helyét is kijelölték. A szakemberek már a próbacölöpözést végzik, amely a híd alapozás statikai tervének véglegesítéséhez szolgáltat majd valós idejű tényadatokat. A hidraulikusan megterhelt próbacölöp mérési eredményei alapján állapítják meg, hogy a tervezett cölöpök megfelelőek vagy esetlegesen módosításra lesz szükség.
A kivitelező ezt követően az Y-híd Vörösmarty és Kisfaludy utcák találkozásától keleti irányban tervezett támaszait alakítja ki, és a támaszok által határolt területen kezdi meg a híd és a kapcsolódó támfal építését. A munkálatok jelenlegi fázisa 2021 elejéig tart, ezalatt a közforgalom a Pfaff Ferenc és Kisfaludy Károly utakon várhatóan fennmaradhat.
Az eseményen Csöbör Katalin elmondta, a tavaly ősszel elkezdett beruházás 2022 végi átadásával megszűnnek a környéken csúcsidőben jelentkező torlódások. „Mindazoknak pedig, akik ezen városrészek felől hagyják el Miskolcot, nem kell keresztülmenniük a belvároson” – tette hozzá.
Kiss Boglárka, a NIF Zrt. szóvivője arról számolt be, hogy a kialakult járványügyi helyzet és az ahhoz kapcsolódó intézkedések ellenére sincs különösebb csúszás az projekt ütemezésben. A kivitelező mindent megtesz a folyamatos előrehaladás érdekében.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Lakásépítési program indult Mórahalmon.