Döntés született a pesti rakpart élhetőbbé tételéről.
A pesti rakpart fejlesztése régóta tervben van, most azonban folytatódhat a már megkezdett munka − derült ki Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) vezérigazgatójának csütörtöki Facebook posztjából. Korábban a Fővárosi Önkormányzat tervpályázatára készültek el a pesti rakpart engedélyes tervei, ez a folyamat azonban leállt, és a tervek a fiókba kerültek.
Szerdán a hivatalos értesítőben megjelent a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsának határozata, mely szerint a rakpartok fejlesztését az állam átvállalja a Fővárosi Önkormányzattól, és azt a BFK valósítja meg állami finanszírozásból.
A korábban elkészült és a közvélemény által már jól ismert tervekre alapoznak, de számos szakaszon még további előkészítési, tervezési feladatok szükségesek, ezeket a BKK és a BFK folyamatos együttműködésével, egyetértésben készítik majd el – írta Vitézy Dávid.
A rakpartok fejlesztése az FKT határozata szerint a következő elemekre terjed ki:
A HÉV tervezett föld alá helyezésével pedig a Petőfi hídtól délre folytatódhat a rakparti sétány a vágányok helyén a Művészetek Palotájáig. Onnan tovább pedig az új Atlétikai Központ környezetében az állam és a IX. kerület polgármestere között létrejött megállapodás szerint megvalósítandó új közpark és rakparti sétány folytatódik majd. Ezek az elemek mind tervezés alatt állnak a BFK megbízásából jelenleg is.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Lakásépítési program indult Mórahalmon.