Döntés született a pesti rakpart élhetőbbé tételéről.
A pesti rakpart fejlesztése régóta tervben van, most azonban folytatódhat a már megkezdett munka − derült ki Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) vezérigazgatójának csütörtöki Facebook posztjából. Korábban a Fővárosi Önkormányzat tervpályázatára készültek el a pesti rakpart engedélyes tervei, ez a folyamat azonban leállt, és a tervek a fiókba kerültek.
Szerdán a hivatalos értesítőben megjelent a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsának határozata, mely szerint a rakpartok fejlesztését az állam átvállalja a Fővárosi Önkormányzattól, és azt a BFK valósítja meg állami finanszírozásból.
A korábban elkészült és a közvélemény által már jól ismert tervekre alapoznak, de számos szakaszon még további előkészítési, tervezési feladatok szükségesek, ezeket a BKK és a BFK folyamatos együttműködésével, egyetértésben készítik majd el – írta Vitézy Dávid.
A rakpartok fejlesztése az FKT határozata szerint a következő elemekre terjed ki:
A HÉV tervezett föld alá helyezésével pedig a Petőfi hídtól délre folytatódhat a rakparti sétány a vágányok helyén a Művészetek Palotájáig. Onnan tovább pedig az új Atlétikai Központ környezetében az állam és a IX. kerület polgármestere között létrejött megállapodás szerint megvalósítandó új közpark és rakparti sétány folytatódik majd. Ezek az elemek mind tervezés alatt állnak a BFK megbízásából jelenleg is.







A befejezéshez közeledik Horvátország eddigi legjelentősebb, mintegy 700 millió eurós ipari projektje, az INA olajipari vállalat rijekai olajfinomítójának korszerűsítése. Az INA 49,08 százaléka a Mol-é, 44,84 százaléka a horvát államé.
2027 végére megvalósuló, csaknem egymilliárd forintos beruházás indult a Körös-Maros Nemzeti Parkban.