2024.11.24, Vasárnap
Nyáron már elkezdődik a pályaszerkezet építése a jászberényi elkerülőn
Fotók: Dernovics Tamás/magyarepitok.hu

Nyáron már elkezdődik a pályaszerkezet építése a jászberényi elkerülőn

magyarepitok.hu

2021.04.27. 18:34 - Szabó Ákos

A Colas és a HE-DO konzorciuma többek között Zagyva-hidat is épít a NIF beruházásában.

Hirdetés

Lapunk folyamatosan figyelemmel kíséri a jászberényi elkerülő építkezését, melyet a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. megbízásából valósít meg a Colas Út Kft. és a HE-DO Kft. konzorciuma. A beruházás során a Jász-Nagykun-Szolnok megyei város elkerülőjének harmadik és egyben utolsó szakasza épül meg, amivel teljessé válik az útvonal.

 

NIF Zrt.

 

Összesen három vízfolyást keresztez az új nyomvonal

A projektben az új, 2x1 sávos út 4,5 kilométeren épül meg, és a 32. számú főutat köti majd össze a 31. számú főúttal – nyilatkozta Kiss Boglárka, a NIF Zrt. szóvivője. Az útszakasz a 32. számú főútnál nyomvonalkorrekcióval indul, és a tervezési szakasz végén, a 31. számú főúti csomópontnál a meglévő körforgalomhoz csatlakozik. Emellett az új nyomvonalon a Gyilkos ér I. belvízcsatorna és a Kis-Gyilkos csatorna közös medre felett 12 méter hosszú, kéttámaszú, előregyártott, vasbeton tartós gerendahíd készül el – tette hozzá a szóvivő.

 

Fotók: Dernovics Tamás/magyarepitok.hu

A Zagyva folyó keresztezésében pedig háromnyílású, 66 méter hosszú, szintén előregyártott, vasbeton tartós gerendahíd épül.

Végül pedig az új nyomvonal és a 3203. sz. Gyöngyös-Jászberényi út keresztezésében egy 25 méter sugarú, négyágú körforgalmú csomópont épül, melynek gyöngyösi ágát 150 méteren, jászberényi ágát pedig 500 méteren újítják fel.

 

 

Több mint 300 ezer köbméternyi földet mozgattak meg

Írtunk már a beruházásban alkalmazott modellező technológiákról, most pedig a Colas építésvezetője, Molnár Ferenc tájékoztatta lapunkat a munka előre haladásáról.

Elmondta: a tavaly májusban elrajtolt munkálatok először a fák kivágásával és a humuszolással haladtak, jelenleg pedig a töltésépítési feladatokra mellett a közművek kiváltásán dolgoznak. A vezető szakember kifejtette: a főldműépítéshez szükséges humuszolás során mintegy több mint 300 ezer köbméternyi földet mozgattak meg.

 

 

A pályaszerkezet építését várhatóan ez év júliusában kezdik el a kivitelező cégek

– tájékoztatott. Hozzátette még: a koronavírus nem volt hatással a kivitelezési munkálatokra. Minden résztvevő nagy hangsúlyt fektetett a biztonsági előírások betartására – hangsúlyozta.

 

Gördülékeny munkával terelik ki a forgalmat Jászberényből

 

 

A fejlesztés eddigi érdekességei és kihívásai közül kiemelte a földműépítési munkákat a 27+000-28+400 kilométerszelvények közti szakasz bal oldalán, ahol a stabilizált földmű kialakítása és a vízzáró agyagmag megvalósítása során jó hatékonysággal tudtak dolgozni. Az szakember rámutatott: napi 3-4 ezer köbméternyi anyagot szállítottak be, amit a használt modern technológiáknak köszönhetően gördülékenyen tudtak beépíteni is.

 

 

Végezetül Molnár Ferenc még fontosnak érezte kiemelni: a projektben elkészülő útszakasz forgalomba helyezését követően

a legrövidebb és leggyorsabb útvonalon kötik majd össze a 31. és 32 sz. főutakat, elkerülve a jászberényi városi forgalmat.

Galéria

Mi épül?Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF)ColasHE-DOJászberényelkerülő útútépítés

Hírlevél

Hirdetés