A Graboplan Industrie Kft. építheti meg a 700 méter hosszú kötélhidat.
2017-ben írta meg lapunk, hogy tervezőt keresnek Sátoraljaújhely két hegycsúcsa között létesülő függőhíd előkészítésére. A TED-en most megjelent hirdetmény alapján megszületett a döntés a nyertes kivitelező tekintetében; a Szárhegy és Várhegy közötti kötélhíd megépítése a Graboplan Industrie Kft. feladata lesz, amely több mint 4 milliárd forintból valósíthatja meg a gyalogos létesítményt.
Az ajánlattevő feladatát képezi az építmény kivitelezése és tervezése is. A tervezési feladat a kiviteli tervek elkészítését foglalja magában. A tervezett kötélhíd alapvetően közlekedési és átkelési célt fog szolgálni. Korszerű és tartós anyagok felhasználásával épül, de a kötélszerkezet erőjátékát jól megmutató és a hagyományos módon készített kötélhidak (pl.: inka kötélhidak) megjelenését imitáló kialakítással valósul meg.
A járófelület a kábelek vonalazásával azonosan vezetett, így kerülik a hegyek sziluettjéből kiálló vagy kilógó magas építmény, vagyis pilonok tervezését. A kábelek ívének megválasztásakor a járható hossz-szelvény kialakításán felül a tájba való harmonikus illeszkedést is vizsgálták. A szerkezet megválasztásakor szintén kerülték a látványt befolyásoló függesztő elemek alkalmazását.
A híd rendkívül mozgás- és rezgésérzékeny szerkezet, csak a stabilitást biztosító tervezett lekötő szélkábel rendszerrel együtt biztonságos.
A látogatók számára a híd megközelítése a Várhegyen és a Szárhegyen kiépülő, illetve már meglévő utakhoz és sétányhoz kapcsolódó turistaösvényekről történik majd. A hídfők térsége kerítéssel lesz körbezárva. A hídfők körüli területre csak a Zemplén Kalandpark nyitvatartási idején belül lehet belépni, belépőjegy megfizetését követően, beléptető kapukon keresztül.
A híd járófelületének szélessége 1,2 méter, a híd támaszköze, fesztávolsága pedig 700 méter lesz. A híd szerkezete kötélhíd, azaz a megfogási pontok között kifeszített kábelek a híd fő teherviselő elemei. A megfogási pontokat (hídfőket) a két hegyen azonos magasságra tervezték. A megfogási pontok között a kábelek belógása 27 méter, az így kialakult görbe jó közelítéssel másodfokú parabola alakú.
A híd hossz-szelvénye (az esésviszonyok) - a parabola alak miatt - folyamatosan változik. A hossz-szelvény kizárólag gyalogosan járható, a legmeredekebb szakaszok (maximum megközelítőleg 15 %-os) a hídfőknél alakulnak ki, a híd középső, több száz méter hosszú szakaszán pedig egy kellemesen járható, közel vízszintes szakasz adódik. Az acélszerkezet beépítése és szerelése – kötélelemek nélkül - minimum 140 tonnát tesz ki.
Az új épület szinte minimális energiát fog igényelni, a beruházásban az elhanyagolt partszakaszt is felújítják.
Tizennégy utca, több mint 21 800 négyzetméternyi útfelülete, 6435 négyzetméternyi járda újul meg és 120 új parkolóhely is épül két projektben a jövő év végéig a Duna mentén fekvő Gönyűn. Ez a település eddigi történetének legnagyobb önerőből megvalósított beruházása.