Az EBH INVEST is részt vesz Sárospatak legjelentősebb műemléke, a Rákóczi-vár fejlesztésében.
Az épület a magyarországi késő reneszánsz építészet egyik legértékesebb alkotása, Sárospatak legjelentősebb műemléke.
A komplex, közel nettó 3 milliárd forint értékű fejlesztés beruházója a Magyar Nemzeti Múzeum, Sárospatak Önkormányzata és a NÖF Nemzeti Örökségvédelmi Fejlesztési Nonprofit Kft. A projekt több részből tevődik össze: a Lőportorony, a jegypénztár és a Veres-bástya munkálataiban az EB HUNGARY INVEST Kft., a Polgári Építőipari Szolgáltató és Kereskedelmi Kft. és a Gramalpin 2007 Építőipari, Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. is részt vesz.
A munkálatok 2021 júliusában kezdődtek és 2022 novemberében készültek el. Az épületben és környezetében helyreállították az eredeti padló- és terepszintet. A dongaboltozatot könnyűszerkezetes faburkolatú boltozatként rekonstruálták. Az épületben új lépcsőt alakítottak ki, mely alatt vizesblokk és teakonyha kapott helyet.
Az EBH INVEST tájékoztatása szerint az épület falai rendkívül nedvesek, ezért injektálással utólagos falszigetelést végeztek. A szintek közötti fafödémet elbontották, helyette új, acélszerkezetű födém készült. A tetőszerkezetet és a tetőfedést is elbontották, majd újjáépítették. A teljes falfelület kívül-belül új vakolatot kapott.
A meglévő kőkeretek helyreállítását kőrestaurátori munkával, az újakat rekonstrukcióval készítették el. Az épület fűtése és hűtése a kültéri hőszivattyúval történik. Elektromos erős- és gyengeáramú hálózatot is kialakítottak a falban, illetve a padlóban vezetett védőcsövezéssel. Az épület mindkét szintjén kiállítóteret fognak berendezni.
A kiemelt régészeti területen nagy földmunkával járó terepalakítást igényelt a Lőportorony környezetének rendezése, illetve az eredeti járószintek bemutatása. A torony környezetében kitermelt földet helyben használták fel az egykori ágyúdomb déli irányban tovább húzódó szakaszának feltöltésére. A szintsüllyesztésből adódó szintkülönbséget a csatlakozó telkek felé fagerendákkal burkolt gabion támfal hidalja át.
A kivitelezés itt is 2021 júliusában vette kezdetét, és 1 év alatt, 2022 júliusára be is fejezték a szakemberek. A jegypénztárban a meglévő padlószintek átalakításával kialakul egy új, azonos magasságban lévő járószint, mely a környező helyiségek padlószintjeihez igazodik. Alapanyagát tekintve, egy része az egykori kapu maradványainak megtekintését biztosító üvegfödémből készült, a helyiség többi felületén svédpadló burkolatot helyeztek el.
A jegypénztárban egyidőben két pénztár működéséhez szükséges feltételeket alakítottak ki. Új ajtó készült, a belső falak javítás és glettelés után szilikát festék bevonatot kaptak. Az egykori kapualj kőkeretét kőrestaurátori munkával állították helyre.
A korábbi radiátoros fűtés helyett fancoilt és padlókonvektorokat helyeztek el, továbbá átalakították az elektromos erős és gyengeáramú hálózatot, illetve a világítási rendszereket.
A Veres-Bástya munkálatai során az erősen megbomlott keleti falazat állapotának helyreállítását, valamint a délkeleti falazat renoválását végezték el. A falazatról a borostyán kivételével minden növényzetet eltávolítottak, a hiányzó falsíkokat − az eredeti falsíknak megfelelően eredeti textúrával és lőrésekkel kiegészítve − új trasszcementes habarccsal építették vissza.
A kőrestaurátori munkálatok során kiemelték a falazatban lévő másodlagosan beépített faragványokat, illetve osztópárkányt építettek.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Lakásépítési program indult Mórahalmon.