A 700 férőhelyes, hatalmas épület boltozatai és tetőszerkezete már teljesen elkészült.
Hagyománytisztelő szerkesztésmódjával az egyház évezredes stabilitását hirdeti a Zobay Nagy László (Arche-Accord Kft.) által tervezett, gödöllői Szent Ágoston prépostsági templom. A Fejér B.Á.L. Zrt. teljeskörű kivitelezésében, mintegy 2,8 milliárd forintból épülő istentiszteleti hely komplex együttes része: innen mintegy 100 méterre áll a premontrei rend által fenntartott általános- és középiskola, amelyhez a vállalat sportcsarnokot, a templom mellé pedig rendházat is épít.
Mint Asztalos Béla, a Fejér - B.Á.L. Zrt. projektvezetője kérdésünkre elmondta: a cég három projektet visz ezen a helyen, amelyek szorosan összetartoznak: a templom, a rendház és a sportcsarnok építése egy időben, ütemezetten zajlik.
Mindnek ugyanaz a megrendelője és ugyanazt a célt szolgálja: a helyi hitéleti és gyerekközösség javára épülnek. Egyre nagyobb igény van az iskolára, aminek azonban eddig nem volt elég nagy területű és befogadóképességű épülete, ahol iskolai rendezvényeket tarthattak volna. A most épülő templom 700 főt is képes lesz befogadni, így a 2024. évi szentelés után tanévnyitók, egyházi ünnepek számára hosszútávon is elég helye lesz a közösségnek.
Különleges épület ez, mert bár mostanában is épülnek templomok, zajlanak felújítások, ilyen mértékben hagyománytisztelő építményre azonban nagyon ritkán találunk példát. A kereszthajós, kéttornyos premontrei templom minden részletképzése szinte 500 évvel ezelőtt is készülhetett volna – persze a technológia mai: vasbeton tartószerkezete és téglafalazata korunk hírnökei. A középtengelyére helyezett oltár mellett két oldalkápolna is segíti majd a lelki életet. A hevederes keresztboltozatú főhajóhoz pedig két mellékhajó, altemplom és kereszthajó is társul; míg a külsőt a két homlokzati torony, a huszártorony, és a különálló keresztelőkápolna utralja.
Váci homokkő burkolatot kapott minden ablakkeret, de a párkányokat is kőből alakították ki; ahol pedig szükséges, ott a lábazat is kőből készült. Ez is kiválóan mutatja: az időtlenség a templom építésének legfontosabb vezérelve, amelynek keresztje 42 méter magasra került, ezzel pedig hazánk legnagyobb templomai között tarthatjuk majd számon.
Egy épületet mostanában 40-50 évre szoktak építeni, itt 200 év az elvárás, amihez kivitelezőként igazodnunk kellett – emelte ki Asztalos Béla.
Új templomot jellemzően fémből és üvegből, a mai kor szokásai szerint építenek, így igazi kuriózum, hogy itt egy, a múlthoz közvetlenül kapcsolódó kialakításra nyílt lehetőség. Ehhez szorosan illeszkedő érték és a hagyományok feltámasztására tett jelzés, hogy a templom csupán része egy épületegyüttesnek, hiszen a templom mellé kerül egy épület, amely oktatási célokra is alkalmas, de zarándokszállásként és könyvtárként is szolgál majd.
Fontos állomás lesz az első beton öntése, amelyet három hónappal megelőz az úgynevezett szerelőbeton kivitelezése.
Ősszel emelik be a helyére a tervek szerint az M7-es autópálya felett a Velencei-pihenőhely közelében épülő új 80 méter hosszú gyalog- és kerékpáros hidat. A szakemberek már az elemek összeillesztésén és a korrózióvédelem kialakításán dolgoznak.