Felújítás után ünnepséggel adták át a vevőknek a dél-dunántúli régióban az áruházat.
A pécsi áruházának átépítésével, a végéhez közeledik a METRO áruházlánc magyarországi egységeinek 2022 óta tartó felújítása. Március 21-én ünnepség keretében adták át a vevőknek a pécsi METRO-t.
Az áruházlánc az új többcsatornás nagykereskedelmi modell alkalmazásának bevezetésével az elmúlt két évben, szinte valamennyi tagját megújította. Ennek a modellnek a pillérei: az áruházi értékesítés, a digitalis szolgáltatások és a kiszállítási üzletág. A METRO 13 magyarországi áruházából tizenegyedikként a pécsi is elkészült, így már csak a debreceni és a kecskeméti áruház modernizációja van hátra.
Mikolicz László áruház- és vonzáskörzeti igazgató a megnyitón elmondta, hogy a pécsi áruház 1995-ben nyílt, s alig egy évvel fiatalabb a legrégibb budaörsi METRO-áruháznál. A METRO nagykereskedőként indult 30 évvel ezelőtt, és most visszatér ezekhez a gyökerekhez.
Az elmúlt hetekben zajló munkálatok egyetlen perc kiesést sem okoztak az áruház munkájának, hiszen gyorsított ütemben, éjszaka végezték őket – a vevők kiszolgálása folyamatos volt.
Pécs alpolgármestere, Nyőgéri Lajos üdvözölte az áruház felújítását, úgy vélekedett, ez is mutatja, hogy a nagyvállalatnak hosszútávú tervei vannak a városban, fejlesztve ezzel Pécs és vonzáskörzetének gazdaságát.
Az áruházakban történő nagybani értékesítés (Cash & Carry) napjainkra két másik csatornával, a kiszállítással és a digitalis üzletággal bővült. Az átalakításokat ez utóbbiak, valamint a vevői szokások figyelembe vételével valósították meg. Így többek között a vevőtérben azoknak a részlegeknek a területét növelték, amelyek a legnagyobb forgalmat bonyolítják. A változások az áruházi kiszolgálás hatékonyságát célozták, ezért lerövidítették a vásárlói utakat és szélesebb közlekedőfolyosókat alakítottak ki az eladótérben. A METRO áruházak átalakításával párhuzamosan épületkorszerűsítő, energiahatékonysági beruházásokat is megvalósultak.
A Magyar Építő Zrt. és az Épkar Zrt. munkájának eredményeként, a terézvárosi önkormányzat megbízásából a történelmi örökség megőrzése mellett egy korszerű, a XXI. századi elvárásoknak megfelelő piac és közösségi tér születik.
A várhatóan több mint 30 millió euróból megvalósuló projektre 2 évet szánnak a szerződés aláírását követően.