A négy hektáron felépülő Science Parkban festékszórással, fémmegmunkálással, kötéstechnológiával és környezetszennyező anyagok újrahasznosításával kapcsolatos kutatásokat és fejlesztéseket is végeznek majd.
Elkészült és bemutatták a kaposvári okosipari tudományos és innovációs park koncepcióját. Elkezdődhet rövidesen a kiviteli tervek kidolgozása is.
Kaposvár az Óbudai Egyetemmel közösen valósítaná meg a Science Parkot. A két fél együttműködése nem újkeletű. A felsőoktatási intézmény a városban kihelyezett képzésként már elindította a villamosüzemmérnök alapszakot.
A zöldmezős beruházás révén megvalósuló park főként olyan kutatásoknak és innovációknak adna helyet, amelyet a kötéstechnológia, a fémmegmunkálás és a környezetszennyező anyagok újrahasznosításának területén tudnak majd hasznosítani.
Varga Mihály pénzügyminiszter a leendő Tudományos és Innovációs Park színhelyén tartott sajtótájékoztatón elmondta, a kormány támogatja az egyetemeknek a hozzáadott értéket növelő fejlesztéseit. Ehhez minél szélesebb autonómiát adnak az intézményeknek, és forrásokat rendelnek a megtervezett programokhoz.
Az Óbudai Egyetem fejlesztési programjában három tudományos innovációs park szerepel. Erről már Kovács Levente, az Óbudai Egyetem rektora beszélt,
Zsámbékon jövőipari, Székesfehérváron mechatronikai, Kaposváron okosipari fejlesztést terveznek, utóbbi helyszínen 15 milliárd forintos beruházásra készülnek.
Szita Károly, Kaposvár polgármestere elmondta, a vármegyeszékhely arra törekszik, hogy az ország tíz legfejlettebb városa közé kerüljön. Ennek jegyében indítottak újraiparosítási programot, a gépiparra és az élelmiszer-gazdaságra építve. A park első beruházója, ahogy arról portálunk korábban bezsámolt, a német védelmi ipari cég, a DND GmbH lesz.
Közel ötszáz év története éled újjá Sepsikőröspatakon: a Kálnoky-kastély rehabilitációja látványos szakaszba lépett, amelyről a KÉSZ Csoport részletes videóban számolt be.
Elkezdődött a METRANS harmadik magyarországi termináljának építése. A létesítmény közvetlen kapcsolatot teremt a dél-alföldi gazdaság és az európai kikötők között.