Folytatódik a profilváltás a Dorogi-szénmedencében, hat település összefogásával élményutat alakítanak ki a bezárt kisvasút helyén.
Új funkciót tölthet be a Dorogi-szénmedence egykori bányáiba tömedékanyagnak homokot szállító kisvasút 40 kilométeres nyomvonala. Hat település vezetése fogott össze, hogy élményutat építsenek a sínek helyén. A projektről Komárom-Esztergom vármegye közgyűlésének elnöke, Popovics György azt mondta, hogy
csaknem 500 millió forint uniós forrás felhasználásával a túrázók és a kerékpárosok igényeinek megfelelően járhatóvá teszik és kitáblázzák a sínek helyén vezető útvonalat, valamint vízvételi helyet és tisztálkodást lehetővé tévő pihenőket alakítanak ki.
A természeti és ipartörténeti élményutat a Dorog-Csolnok-Tokod-Mogyorósbánya-Bajót-Péliföldszentkereszt alapútvonalon, és az arról leágazó Annavölgy-Sárisáp szakaszon hozzák létre a Gerecse Natúrpark keleti oldalán.
Az útvonal megvalósítása összefonódik a térségben zajló turisztikai fejlesztésekkel és lehetőséget teremt arra, hogy kapcsolat létesüljön az Euro-Velo VI. nemzetközi kerékpárút hálózattal és más az országos túraútvonalakkal is.
A dorogi homokvasút 1922-től hatvanhat éven át szolgálta a bányászatot. Az 1988-ban lezárt egyenáramú, felsővezetékes, keskeny nyomtávú vasúton több millió köbméter homokot szállítottak a szénmedence felhagyott vágatainak tömedékelésére. A bányaművelés eredménye az Esztergom-kertvárosi Palatinus-tó kialakulása.
A gazdasági kisvasútból napjainkra csak a töltés és néhány tárgyi emlék és dokumentum maradt az utókorra. A síneket és a Ganz mozdonyokat ócskavasnak minősítve szétdarabolták a bánya és a vasút bezárása után, noha azok az ipartörténet értékes emlékei voltak.
2021-ben a homokvasút üzembe helyezésének századik évfordulóján a helyi hagyományőrzők emléktáblát avattak Csolnokon és nyomvonalbejáró túraútvonalat alakítottak ki. A megtalált romok alapján önkéntesek elkezdték az egykori állomásépület rekonstrukcióját is.
A térség arculatváltásának és a turisztikai fejlesztéseknek egy látványos eleme lesz a dorogi magaslaton lévő aknatorony kilátóvá alakítása is, amelyről már korábban beszámoltunk. A látványosság a tervek szerint jövőre készül el és kapcsolódik majd a közeli Reimann Bányászattörténeti Múzeum által kínált élményekhez, ahol a szénbányászat 230 éves múltját mutatják be.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Lakásépítési program indult Mórahalmon.