A 2025-ös 40. Magyar Nagydíjon a Market és a Bayer közreműködésével új arcát mutatja majd a Hungaroring – a felújítás első, nagy lépését megteszik az építők.
Valaha volt legnagyobb átalakításán esik át hazánk legnagyobb szabadtéri sportlétesítménye, a technikai sportok hazai fellegvára. A Hungaroring felújítása során a Market Építő Zrt. és a Bayer Construct Zrt. konzorciuma számos munkaelemen dolgozik. Korábban beszámoltunk a Super Gold lelátót és az ikonikus főépületet érintő bontási feladatokról, nyáron pedig már arról írhattunk, elkezdődött a torony bontása.
Az építkezés nemcsak a versenypálya történetének új fejezetét nyitja meg; lehetőséget teremt arra is, hogy a jövőben még modernebb, világszínvonalú létesítmények fogadják a motorsport szerelmeseit.
Jó ütemben zajlik a fejlesztés második üteme a magyar Formula 1-es versenypályán. Amint a Hungaroring, illetve a Market Facebook-posztjából megtudhattuk, tíz toronydaru dolgozik jelenleg a Hungaroringen:
„az idei Magyar Nagydíj óta eltelt időszakban a kivitelező munkatársai lefúrtak 641 darab cölöpöt a paddock-épület alapozásához, és 730 cölöpöt a főlelátó helyén. Napi szinten 470 ember dolgozik hazánk legnagyobb sportlétesítményének területén, a várható létszám pedig meghaladja majd az ezret”
- olvasható a Hungaroring közösségi oldalán.
Az 1986-ban épült Hungaroringet eddig kétszer építették át: először 1989-ben, amikor a 3-as kanyar sikánját eltávolították, majd 2003-ban, amikor az 1-es kanyart leengedték és a 12-es kanyart kiegyenesítették. A pálya hosszát először 4 104 méterről 3 975 méterre csökkentették, majd 2003-ban érte el jelenlegi 4 381 méteres hosszát. 2016-ban lecserélték a teljes pályacsík kopórétegét, amire a versenyzők visszajelzései alapján már nagy szükség volt.
Lakásépítési program indult Mórahalmon.
14 ezer négyzetméteres üzem készül el 2026 második felére 31 milliárd forint értékben.