Jelentős beruházások indulhatnak meg Kecskeméten: a város többek közt 18 milliárdos támogatást kap a városi körgyűrű utolsó szakaszához, 4 milliárdot a városháza felújításához, új koncertteremmel bővül a Kodály Intézet, rendbeteszik a főpályaudvart, két tannyelvű gazdasági iskola épül, és 25 milliárdos gazdaságfejlesztési alap létesül.
Orbán Viktor miniszterelnök és Szemereyné Pataky Klaudia polgármester megállapodást írtak alá a Modern Városok Programról, majd közös sajtótájékoztatón vázolták fel Kecskemét fejlesztési terveit. Többek között 25 milliárd forintot kap Kecskemét egy gazdaságfejlesztési alap létrehozására, és polgári célokat szolgáló kifutópálya épül a repülőbázison.
„Kecskemét városával könnyű megállapodást kötni, nem érezzük úgy, hogy feneketlen kútba dobálnánk a pénzt” - hangsúlyozta Orbán Viktor, aki beszédében megköszönte a helyi polgárok "kitartó bajtársiasságát", akik - szavai szerint – a nehéz időkben is a keresztény, polgári erőket támogatták.
Úgy fogalmazott, a város vezetőivel folytatott tárgyalások kulcskérdése az volt, hogy az elmúlt 10 éves sikeres fejlődési szakaszt sikerül-e újabb 10 évvel megtoldani.
Az alábbi fejlesztésekről írtak alá megállapodást:
Orbán Viktor beszélt arról is, hogy a jelenleg 110 ezer lakosú város a becslések szerint 10 év alatt 130 ezresre is bővülhet. Mint mondta, "Kecskemét össze fog kapcsolódni Szolnokkal, Cegléddel és Dunaújvárossal" és egy nagy régió meghatározó központja lesz, ennek tükrében kell a fejlesztési forrásokat is értékelni.
Szemereyné Pataki Klaudia kiemelte azokat az erőfeszítéseket, amelyeket a város azért tett, hogy gazdaságilag megerősödjön. Emlékeztetett arra, hogy lakosságszámát tekintve az ország 7. városa Kecskemét, gazdasági és kulturális értelemben azonban Debrecen és Győr után következik. Szólt a vállalkozásokat terhelő adók 20 százalékos csökkentéséről, amelyek ellenére nőtt, tíz év alatt megduplázódtak a város helyi adóbevételei.
Orbán Viktor kérdésre válaszolva elmondta: az EU-s támogatásokról van Magyarországon egy olyan közfelfogás, hogy az talált pénz. Ez nem így van - hangsúlyozta, hozzátéve: ha megnézzük a Magyarországra beáramló fejlesztési forrásokat és az országból külföldiek által, különböző jogcímeken kiáramló pénzeket, akkor az nagyságrendileg megegyezik.
A kormányfő kitért arra, hogy a Mercedes gyárral nem nyilvános tárgyalásokat folytat a kormány. Elmondta, hogy a Mercedesnek több elképzelése is van a fejlesztések ügyében, amelyek között három lengyel, két cseh és egy magyar helyszín versenyez, és van olyan fejlesztés is, amely korábbi beruházásokhoz kapcsolódik. Lesz olyan is, amely a magyar beszállítók számára nyit újabb lehetőséget - tette hozzá.
A WEST HUNGÁRIA BAU Kft. vezetőségének tagjai maguk is végig járták a szamárlétrát, így pontosan tudják, milyen háttérre van szükség a gyors és profi szakmai munkához. Ennek a csapatnak a tagjaként Dénes Balázs műszaki előkészítőként kezdett dolgozni az akkoriban még regionális vállalatnál, ma pedig már tulajdonosként tekintette át a kedvünkért a magyar magasépítés zászlóshajója működésének legizgalmasabb részleteit.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.