A balesetekről automatikus azonnali értesítés gyorsítja majd a segítséget és a forgalomterelést; maguk a járművek is mozgó szenzorként segítik majd az információáramlást.
A CROCODILE korridor projekt tavaly lezárult második szakaszában 126 helyszínen történt fejlesztés – adta hírül lapunknak a Magyar Közút Nonprofit Zrt.
A projekt, ahogy a nevéből is kiderül (Cooperation of Road Operators for Consistent and Dynamic Information Level), az útkezelők együttműködését célozza meg a következetes és dinamikus információáramlás érdekében.
A közútkezelő összefoglalója arra is kitér, hogy a kormány 2016 és 2024 között a közutak építésére, korszerűsítésére 3200 milliárd forint jut, a program félidőnél tart. „Az egyre nagyobb igénybevételnek kitett hálózatok folyamatos bővítése mellett azonban feltétlenül érdemes gondoskodnunk a meglévő kapacitások lehető legjobb kihasználásáról is” – hangsúlyozza a sajtóanyag. Ezt szolgálja a közlekedés digitalizációja, aminek az Innovációs és Technológiai Minisztérium kiemelt jelentőséget tulajdonít.
Ennek megfelelően a Magyar Közútnál jelenleg hat projektben összesen több mint 5 milliárd forint értékben zajlik az intelligens közlekedési rendszerek létesítése, megerősítése, többnyire uniós társfinanszírozással, nemzetközi együttműködésekben.
A fentiek szellemében 2019 végéig elkészült a Nemzeti Hozzáférési Pont, ahol egy helyen, szabványos gépi feldolgozásra alkalmas formátumban kereshetőek és letölthetőek a közútkezelőknél elektronikusan gyűjtött adatok.
A közútkezelő tájékoztatójából az is kiderül, hogy a CROCODILE projekt a harmadik fázissal idén és jövőre is folytatódik. A cél a forgalomirányító központ, a Nemzeti Hozzáférési Pont és a kapcsolódó végfelhasználói alkalmazás továbbfejlesztése.
A közútkezelő célja, hogy 2022-ig letegye az alapjait egy kétszintű forgalmi menedzsment központnak, amely adatvezérelt döntéstámogató rendszereinek köszönhetően proaktív módon lesz képes működni. „A Nemzeti Adathozzáférési Ponton keresztül megosztott adatokra a digitális térképgyártók, szolgáltatók új utastájékoztató szolgáltatást készíthetnek, vagy a meglévőt fejleszthetik tovább” – áll a közleményben.
A Magyar Közút beszámolója a fejlesztésnek köszönhető előnyökre is kitér:
Az STR Hídgerenda termékcsalád 67-es látrányi elkerülőjén debütált.
Az elemeket milliméter pontossággal, rozsdásodásmentes eljárással készítik, egyedi kivitelben is.