Az egyik innováció a nyomvájúsodás kialakulását szorítja vissza, míg a másik a hazai útépítésben egyelőre nem kellően kiaknázott újrahasznosítást serkenti.
A Magyar Közút Nonprofit Zrt. „Kísérleti út- és hídépítés” nevű pályázatára két témában is javaslatot adott be a Strabag Zrt. Egyrészt a „Maradó alakváltozással szembeni ellenállás javítása” című témában pályázott, amelyet Dr. Gajári György, feltaláló kezdeményezett. A másik téma a „Mart és bontott aszfalt újrafelhasználásának növelése” volt, ennek a kezdeményezője a KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft. volt.
A sikeres pályázatok eredményeként a Magyar Közút az 1-es főúton Komárom-Esztergom megyében jelölt ki kísérleti szakaszt.
Így a két eljárás beépítése az 51+321-es és a 51+721 kilométerszelvények között történt meg októberben, teljes útzár mellett.
A szakasz jobb pályáján Dr. Gaján György módszerét tesztelték automatizált 3D marás- és beépítési technológiával. Ugyanitt a ma használatos technológiával és alapanyagokkal rendelkező összehasonlító szakasz is létrejött. A bal pályán a KTI-féle recycling aszfalt beépítés zajlott le.
Mindkét kísérletet 5 éves megfigyelési szakasz követi. A helyszín kiválasztásakor fontos szempont volt, hogy egy egyébként felújítás előtt álló szakaszon hajtsák végre a munkát.
Az „Eljárás az útépítési aszfalt maradó alakváltozással szembeni ellenállásának javítására” című, magyar szabadalom esetében a lapunk rendelkezésére bocsátott részletes szakmai anyag szerint különleges alapanyagra vagy adalékra nincs szükség. Viszont az aszfalt összetételének pontosan meg kell felelni a szabadalom szerint kidolgozott típusvizsgálatnak (optimális bitumentartalom), és a beépítéskor el kell érni a 100 százalék fölötti tömörséget és egy 3-4 százalék körüli burkolati hézagot.
Az elkészített kísérleti szakasz célja, hogy hazai körülmények között segítsen a megfelelő technológia kialakításában.
A kísérleti szakasz megépítése a nyomvályú kialakulásával szemben ellenálló, egyben jó hidegviselkedésű, hosszú élettartamú burkolat kifejlesztését szolgálja. A beépítés többletköltségeit ellensúlyozza az alacsony bitumentartalom mellett a normál útépítési bitumen felhasználása és a célként kitűzött hosszabb élettartam.
A „Mart és bontott aszfalt újrafelhasználásának növelése” azért jelentős, mert bár a hangsúlyozottan környezetkímélő építéstechnológia hazánkban is jelentős múltra tekinthet vissza, jelenlegi alkalmazása a kívánatostól messze elmarad. Emellett egyes aszfalttípusoknál alkalmazása egyáltalán nem terjedt el.
Mivel ez a helyzet komoly nemzetgazdasági hátrányokkal jár, a témajavaslat olyan (Útügyi Műszaki Előírás módosítási javaslatot megalapozó) útmutató készítését tűzte ki céljául, amely az aszfalt-újrahasznosítás eddigieknél szélesebb körben való és intenzívebben történő alkalmazását kívánja elősegíteni.
Elsősorban azoknak a hazai útügyi szakembereknek szolgálhat a tervezett útmutató, akik a tárgykörben vagy még nem rendelkeznek elegendő tapasztalattal vagy pedig nincsenek még meggyőz(őd)ve az aszfalt-újrahasznosítás környezeti és gazdasági előnyeiről.
A Rákosrendező-Esztergom vasútvillamosítási projekt minden eleme végéhez ért: a dorogi vasútállomás és buszmegálló is megújultak.
Burkolatot cserél, járdákat épít át és vízelvezető rendszereket újít fel a HE-DO Kft. a budapesti Csinszka utcában.
Egyre összetettebb vízelvezetési koncepcióra és megoldásokra van szükség a mind inkább szélsőséges időjárási körülmények miatt. Az esővíz átmeneti tárolása és ellenőrzött módon történő elvezetése olyan kihívást jelent, amelyhez megbízható partnerre van szükség. Az ACO pontosan az ilyen feladatokhoz fejlesztette ki a Stormbrixx rendszert, amely az igényeknek megfelelően rugalmas és nagy teljesítményű is egyszerre. Több év fejlesztési munka eredményeként a Stormbrixx HD, illetve SD változata minden alkalmazást lefed.