Év végén indulhat a 4-es főutat négysávosító beruházás. 29 km-en új nyomvonal létesül Üllő, Gyömrő, Péteri, Gomba, Monor, Monorierdő, Pilis és Albertirsa elkerülése érdekében.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő közleményben tudatta, hogy kedden kiírták az M4 gyorsforgalmi út M0-ás és Cegléd közötti szakaszának tervezésére és kivitelezésére vonatkozó közbeszerzési eljárást. Eredményes közbeszerzés esetén a 44,3 km hosszú szakasz építése év végén az előkészületi munkákkal megkezdődhet, a projekt fő célja Szolnok gyorsforgalmi elérhetőségének megvalósítása. Utóbbira a város polgármestere, Szalay Ferenc nemrég azt nyilatkozta, hogy 2018-ra valósulhat meg.
A közleményben az áll, hogy a kivitelezést két szakaszban valósul meg:
A beruházás során a meglévő kétszer egy sávos szakaszokat kétszer két sávosra bővítik Albertirsa, Ceglédbercel határán és Ceglédbercel, Cegléd közigazgatási területén. A meglévő kétszer két sávos utat felújítják Ceglédbercel után.
Új nyomvonalú közel 29 km hosszú út épül Üllő, Gyömrő, Péteri, Gomba, Monor, Monorierdő, Pilis és Albertirsa elkerülése érdekében.
Az útszakaszon 9 különszintű forgalmi csomópont, 22 műtárgy létesül, melyek közül 3 új felüljáró és 15 új aluljáró. Komplex pihenő épül Cigányszéknél és egy egyszerű pihenő Pilisnél.
A kivitelezés hazai központi költségvetési források felhasználásával valósul meg.
(NIF)
A HE-DO dolgozik a projekten (illetve alvállalkozóként a KM Építő is részt vesz a kivitelezésben), melyben egy magyar-szlovák államhatáron futó összekötő út rézsűcsúszását javítják ki.
A zalai tesztpályához hasonló legközelebbi létesítmény Észak-Németországban található, de miután elkészül az oválpálya, Zalaegerszegen kínálják majd a kontinensen a legszélesebb tesztelési lehetőségeket a megrendelőknek.