A közeljövőben 11 kerékpárút-építő beruházás várható Budapesten, ami a Kerékpárosklub szerint nagy lépést hozhat egy bringabarát főváros felé.
A Fővárosi Közgyűlés döntése alapján Budapest 8,3 milliárd forintnyi EU-s támogatásra ad be pályázatokat szeptember végéig, melyből 11 biciklis beruházás várható. A Magyar Kerékpárosklub Budapest nagy lehetőségének tartja a néhol százmilliós, máshol milliárdos összegű pályázatok beadását, melyek sikeressége érdekében részletes javaslatcsomagot írt a szervezet. A javaslatokat, melyek számos dicséretet és kritikát is tartalmaznak, a Városházán is bemutatták.
Hét régió terveit üdvözölték, két kerületben változtatnának
A klub szerint olyan fejlesztésekre van szükség, melyeknek köszönhetően bárki el tud tekerni munkába, iskolába, vagy kikapcsolódni. „A mostani összegből befoltozhatóak az eddigi hiányosságok és nagyot léphetünk egy bringabarát, élhető főváros felé” – áll a szervezet közleményében. A projektek között ugyanakkor a sok jó ötlet mellett több olyat is találtak, melyek helyett szerintük hatékonyabban is el lehetne költeni a rájuk szánt pénzt.
A Kerékpárosklub jó ötletnek tartja a Rákos-patak menti beruházást, Újbuda, Újpest, Kispest, Kőbánya, a 15. és 16. kerület terveit. A déli kerületek milliárdos nagyságrendű projektjeit szerintük újra kellene gondolni. A 2. és 12. kerület legmagasabban fekvő részeire tervezett építkezései helyett a két kerület alacsonyabban fekvő területeinek fejlesztését tartanák hatékonyabbnak. A klub szerint nagyobb hangsúlyt kellene fektetni a népszerű MOL Bubi bővítésére és az ehhez kapcsolódó kerékpárosbarát útfejlesztésekre.
Nem az utak hossza, hanem a bringabarát terület nagysága a döntő
"Nem a kerékpárutak hossza, hanem a bringabarát terület nagysága a lényeg" – vallja a Kerékpárosklub. Eszerint egyes városrészek átfogó fejlesztésére van szükség, mely kerékpársávok megépítésével egyidőben olyan olcsó, de hatékony beruházásokat takar, mint az egyirányú utcák kétirányú megnyitása, bicikliparkolók építése, buszsávok kerékpározhatóvá tétele, vagy kereszteződések kisebb korrekciói.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.