A 45-ös főút kereszteződésnél már ráterelték a forgalmat az elkerülő felett megépült új hídra. A szakasz tavaszi átadását továbbra is tartja a Colas és a Délút.
Kedd délután átterelték a forgalmat a Hódmezővásárhelyt északról elkerülő 47. sz főút és a Szentes felé vezető 45 sz. főút kereszteződésében található új hídra. Hegedűs Zoltán, Hódmezővásárhely alpolgármestere és Kiss Boglárka, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) szóvivője ebből az alkalomból sajtótájékoztatót tartottak a Colas és a Délút által kivitelezett útszakasz aktuálisan zajló munkálatairól.
Az eseményen a polgármester elmondta: mérföldkő ez az útszakasz kivitelezésében, hiszen a jelen projekt során most először helyeztek forgalomba egy újonnan elkészült műtárgyat. A forgalom átterelésére azért volt szükség, hogy a 45-ös főúttal párhuzamosan épült ideiglenes terelő utat el lehessen bontani, és az elkerülő utat a híd alatt is meg lehessen építeni.
Kiss Boglárka elmondta, hogy az elkerülő útnak ez az egyik legforgalmasabb szakasza, ezért döntöttek a leggyorsabb áthaladást biztosító különszintű csomópont mellett. Hangsúlyozta továbbá, hogy a körforgalmakkal megoldott lekanyarodó sávokat a keleti oldalra helyezték, mert azok így nem keresztezik a nyugati oldalon áthaladó kerékpársávot.
Ami a teljes útszakaszon zajló munkálatokat illeti, a szóvivő részletezése szerint már csak a csomópontoknál van folyamatban aszfaltozás, egyébként a munka ezen része gyakorlatilag lezárult. Jelenleg a humusztöltések építése, valamint a szegélyépítés zajlik a teljes szakaszon, a következő pár hónap feladata pedig a forgalomtechnikai jelek kiépítése és a növénytelepítés lesz. Száz útburkolati prizmát és 24 kilométernyi szalagkorlátot helyeznek el, 440 ezer négyzetmétert füvesítenek, 820 fát és 160 ezer cserjét ültetnek. Folyamatosan zajlik továbbá a zajvédő falak alapozása is. A kivitelezők felkészültek a téli időszakra, s a 2018 tavaszi befejezésnek továbbra sincs semmi akadálya – foglalta össze a NIF szóvivője.
Szintrehozási munkálatainak második évét zárja decemberben az MKIF Zrt. az általa üzemeltetett gyorsforgalmi úthálózaton, ám arról eddig kevés szó esett, hogy mi történik a mart aszfalttal. Mára elvárás az utakból eltávolított anyagok újrafelhasználása, ám ebben még sokat léphetünk előre. E tekintetben a hazai gyorsforgalmi utak 60%-t üzemeltető MKIF Zrt. hazai léptékkel nézve óriási vállalást tett, melynek részleteit Koch Domonkos, a Társaság innovációs mérnöke osztotta meg lapunkkal.
Összetett projekttel fejlesztették a Fejér vármegyei Kisapostagot, a kivitelezést a STRABAG végezte el. Ennek során szabályozták egy településrészen a csapadékvíz-elvezetést, járdán megközelíthetővé tették a 6-os főút mentén lévő buszmegállókat valamint a közbenső szakaszon lévő buszmegállókat, utak újultak meg, gyalogos átkelőhelyek és két park is épült.