4,5 kilométernyi 2x2 sávos utat építettek, amivel Sopron és Budapest között 10 perccel csökken a menetidő.
Átadták az M85-ös gyorsforgalmi út csornai elkerülő szakaszának második ütemét pénteken. A beruházásban 4,45 kilométernyi 2x2 sávos és 1,6 km hosszú 2×1 sávos újépítésű út készült el. A 14 milliárd forintos projektet a Strabag-holdinghoz tartozó STR Építő Kft. és a Belfry PE Kft. kivitelezte. Az eseményen részt vett Áder János köztársasági elnök is.
Az M85-ös fejlesztését a város észak-déli elkerülését lehetővé tevő első fázis 2015-ös megvalósításával kezdték el. A most elkészült pályarész segítségével a Csorna és a közeli Farád település is mentesül az áthaladó forgalom alól, illetve javul a térség megközelíthetősége is. A munkálatok kevesebb, mint két évig tartottak.
Az M85-ös új szakaszán 110 km/h-s sebességgel lehet haladni, az útépítésnek köszönhetően 10 perccel gyorsabban lehet elérni Sopront a fővárosból, mint korábban.
A most átadott útszakasz Csorna, Bogyoszló, Jobaháza és Farád települések közigazgatási területét érinti. A fejlesztés során
Az ünnepségen felszólaló Homolya Róbert államtitkár emlékeztett: 2014-ben a kormány eldöntötte, hogy 2022-re valamennyi megyeszékhelyet és megyei jogú várost bekötik a gyorsforgalmi hálózatba, illetve valamennyi autópálya el fogja érni az országhatárt. Hozzátette: a projektek 70 százaléka jutott el abba a szakaszba, hogy 2017 végén és 2018 elején a munkaterületeket át tudják adni.
2022 után megkezdődik az M1-es autópálya 2x3 sávosítása is, melynek megvalósításához a szükséges engedélyek megszerzésén a Nemzet Infrastruktúrafejlesztő Zrt. (NIF) már munkában van – tette hozzá.
Nagy Róbert Attila, a NIF Zrt. vezérigazgatója kiemelte: kimagasló eredmény, az utat a szerződésben rögzített határidő előtt 4 hónappal sikerült az autósoknak átadni az utat, melyet a magyar költségvetés forrásaiból finaszíroztak. A szakasz átadásával az egyik legkomplexebb műszaki megoldásokat tartalmazó útfejlesztés valósult meg Magyarországon - fejtette ki.
Elmondta, jövőre kezdődik meg M85-ös építkezése a fertőrákosi csomópontig, illetve az M15-ös 2x2-sávos autóúttá fejlesztése is, amivel a szlovák határig az M1-es autópályáról szintén gyorsforgalmi úton lehet eljutni 2019 végére. A főigazgató emellett megköszönte a projektet kivitelező szakemberek által elvégzett munkát is.
Az esemény végén a megyei önkormányzat a Győr-Moson-Sopron Megye Szolgálatáért díjat területfejlesztési tagozatban Rékassy Győzőnek, a NIF Zrt. projektirodavezetőjének adományozta.
A Magyarországon eddig még nem használt összetételű aszfaltkeverék felhasználásával kopó-, a magyar szabványoktól eltérő nagy tömörségű bitumen felhasználásával pedig kötőréteget alakítottak ki a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megbízásából a STRABAG szakemberei Tatabányán az 1-es főút egy szakaszán.
A munkálatok során derült ki, hogy az útnak nincs megfelelő teherbírása, így az alapjaitól kezdve építették újjá a HE-DO és a Colas kivitelezésében zajló projektben.