A Duna Aszfalt, a Strabag és a Swietelsky kivitelezésében újulnak meg elsősorban összekötő utak.
Nettó 773,66 millió forint értékben újít fel alsóbbrendű utakat a Nyugat-Dunántúlon a Magyar Közút Nonprofit Zrt. Az összesen tíz részből álló projekt elemei közül egy hazai, kilenc pedig uniós forrásból valósul meg, méghozzá a Terület- és Településfejlesztési Operatív Program (TOP) keretében.
A keretmegállapodás tíz eleme a következő:
Győr- Moson- Sopron megye
Vas megye
Mindkét Vas megyei projektet a STRABAG MK Konzorcium kivitelezi, vezetője a STRABAG Általános Építő Kft., tagja a STRABAG Építő Kft.
Zala megye
A túlzott hierarchiától mentes, rugalmas szerkezetre, több évtizedes szakmai rutinra és az egész országot lefedő gyártókapacitásra alapozza sikereit az EuroAszfalt Kft., amelyet ezúttal a műszaki igazgatója segítségével mutatunk be. Tompos Attila egy folyamatosan változó mátrixként látja az útépítést, amelyben szerinte igenis megteremthető a fiatalokat megszólító vonzerő.
A NIF Zrt. megbízásából a STRABAG Építő Kft. és a Duna Aszfalt Zrt. konzorciuma építi az M6-os autópálya Bóly és horvát határ közti mintegy 20 kilométeres szakaszát, melynek különböző alprojektjeiről lapunk is rendszeresen beszámol. A Strabag Facebook-oldalán tett közzé egy videót, melyben azt mutatja be, hogyan működik az a Szajkra telepített félig mobil aszfaltkeverő, amit kifejezetten az építkezéshez telepítettek a Baranya megyei helyszínre. Többek között kiderül: a félmobil kialakítású létesítmény előnyei közé tartozik az is, hogy nem igényel alapozást, így relatíve könnyen, gyorsan szállítható, valamint telepíthető különböző helyszínek között.