A négysávosodó gyorsforgalmi úton mostantól a főváros felé vezető oldalra terelik a forgalmat.
Az M2 autóúton elkészült a Budapest irányába tartó pályaoldal – adta hírül a NIF Zrt. A fővárost Váccal összekötő gyorsforgalmi út a Strabag Építő Kft. és a Strabag AG konzorciuma kivitelezésében négysávosodik.
A 2017 május óta zajló beruházás most mérföldkőhöz érkezett, miután a tervek szerint április 24-én, szerdán a kivitelező áttereli a forgalmat az újonnan megépült, Budapest irányába tartó bal pályára. Az új pályaszakaszon 2x1 sávon haladhatnak majd az autósok 60-80 km/órás sebességkorlátozás mellett. A Vác irányába tartó pályaoldal átépítése 2019 őszére fejeződhet be.
A beruházó NIF közleménye szerint a 2-es főúton is folytatódnak a munkálatok. Itt a Penta Kft. és a HE-DO Kft. kivitelezésében Göd déli végpontjából kiindulva épül 2,5 kilométeres bekötőút a 2-es főútról az M2-es főútra, a munkákat tavaly márciusban kezdték. A bekötőút a 2-es főúthoz egy újonnan épülő különszíntű csomóponttal kapcsolódik. A közleményből kiderül,
a csomópont csatlakozó ágainak építését a tervek szerint jövő kedden, április 23-án megkezdi a kivitelező.
A 2-es főút átépítési munkálatai miatt Dunakeszi és Göd települések között a terelés első ütemében 60 km/órás sebességkorlátozás mellett továbbra is 2×1 sávon haladhat a forgalom. A munkálatok miatt ideiglenesen lezárják a Névtelen utcát. Emellett a 2-es főúton Budapest irányába tartó forgalmi sáv mellett ideiglenes buszmegállót alakít ki a kivitelező. Ez a forgalmi rend előreláthatóan 2019. május közepéig áll fenn.
Ebben a projektben az M2-es főúton új különszintű csomópont - a térképen Dunakeszi északi csomópont - jön létre az összekötőút végpontjaként.
Az M2-es váci térségében, a gyorsforgalmi út 29-es és 37-es kilométerszelvényei között nem csak a bal pálya építése fejeződött be, hanem
az új sződligeti és a meglévő Vác déli csomópontnál tervezett új hidak illetve a kapcsolódó felújítási munkák is elkészültek.
Az új sződligeti csomópontban megépültek az M2 autóúthoz csatlakozó csomóponti ágak, valamint a Sződ és Sződliget irányába vezető új útszakaszok is.
Ennek köszönhetően a régi sződligeti forgalmi csomópont helyett Budapest és Vác irányába történő fel- és lehajtás a továbbiakban az új csomópontban bonyolódhat le 40-60 km/h-s sebességkorlátozás mellett.
A Dunakeszi-Fót forgalmi csomópontban a Fóti úton a tervek szerint április 17-én, szerdán kezdi meg a kivitelező az M2-es autóút feletti híd szegélybontási és építési munkáihoz szükséges ideiglenes forgalomtechnika kiépítését. A gépjárművek sávelhúzással továbbra is 2×1 sávon közlekedhetnek majd 40 km/h-s sebességkorlátozás mellett, azonban a gyalogos és kerékpáros közlekedés szünetel a felújítás befejezéséig.
A Magyarországon eddig még nem használt összetételű aszfaltkeverék felhasználásával kopó-, a magyar szabványoktól eltérő nagy tömörségű bitumen felhasználásával pedig kötőréteget alakítottak ki a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megbízásából a STRABAG szakemberei Tatabányán az 1-es főút egy szakaszán.
A munkálatok során derült ki, hogy az útnak nincs megfelelő teherbírása, így az alapjaitól kezdve építették újjá a HE-DO és a Colas kivitelezésében zajló projektben.