A Strabag kivitelezésében Vác és Budapest között 13,4 kilométernyi útszakaszt bővítenek, a már meglevő 6,2 kilométernyi négysávos szakaszt felújítják. Az új M2-est 2019 őszén adják át.
Pénteken délben elhelyezték az M2-es út Budapest és Vác közötti fejlesztésének alapkövét. A Strabag Építő Kft. és a Strabag AG konzorciuma által megvalósuló beruházásban az M0-ás és a Vác déli csomópontja közötti 19,6 kilométeres szakasz újul meg, illetve négysávosodik nettó 32,9 milliárd forintos értéken. A projekt uniós és hazai forrás felhasználásával valósul meg, eredményeként tovább csökken az átmenő forgalom miatti teher a 2-es főút mentén található településeken: Dunakeszi, Göd, Sződliget és Vác útjain.
A szóban forgó szakaszból 13,4 kilométeren kétszer egy sáv van. Ezek a részek a fejlesztés során kétszer két sávossá bővülnek, középen elválasztó sávval, a meglévő pályaszerkezet megerősítésével. A pálya burkolt leállósávot is kap. Ahogy az ábrából is kiderül, a beruházásban a már jelenleg is négysávos szakaszok felújítása is megvalósul összesen 6,2 kilométeren.
Az alapkőletételen Mayer András, a NIF Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese elmondta, már megkezdődött a régészeti területek humuszolása, geodéziai munkálatok folynak, valamint bozót- és cserjeírtást is végeznek. Várhatóan júniusban megindul a nagytömegű földmunkaépítés is.
A beruházásban új különszintű csomópontot is kialakítanak Dunakeszi északi részén és Sződligetnél. Fótnál emellett félcsomópont létesül Budapest irányába új fel- és lehajtóágak kiépítésével. Mindezekhez kapcsolódik egy további fejlesztés, ennek során új nyomvonalon megépül az M2-es autópálya dunakeszi északi csomópontját és a 2-es számú főut Göd és Dunaksezi közötti részét összekötő út.
A Strabag feladatai között van hat új híd felépítése, ebből egy a Budapest-Vác vasútvonal felett ível majd át. További 14 híd megújul, valamint megépül 2,8 kilométernyi zajárnyékoló fal.
A fejlesztés a tervek szerint 2019 őszére fejeződik be. Néhány nappal ezelőtt az is eldőlt, hogy a beruházás Dunakeszit érintő munkálatai miatt a korábban tervezett két év helyett csak nyolc hónapra lesz lezárva a Dunakeszi és az M0-s közötti 4 kilométeres szakasz.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.