Az M49-es második szakaszára több nyomvonal változatot vizsgálnak, az első szakasz már környezetvédelmi engedéllyel rendelkezik.
A 2016 nyarán meghirdetett 2500 milliárdos útépítő programba tavaly ősszel került be a jelenleg a Mátészalkáig kivitelezett M3-as autópálya és a román határ közötti kapcsolat fejlesztésének előkészítése. Ennek megfelelően a TED-en megjelent a Mátészalka és Csengersima között tervezett M49-es gyorsforgalmi út második szakaszára kiírt közbeszerzés. Az útvonal jelentőségét növeli, hogy a gyorsforgalmi út közelebb hozza a jelentős mértékben magyarok lakta partiumi településeket, köztük Szatmárnémetit, Nagykárolyt és Nagybányát is.
A beruházó NIF Zrt. hirdetményének tárgya az M49 gyorsforgalmi út Ököritófülpös és az országhatár közötti szakaszára vonatkozóan
A tájékoztatóból az is kiderül, a kétszer két sávos út ezen szakaszának becsült hossza 19 kilométer. A tervező feladata emellett a 19 kilométeres, kétszer két sávos útszakasz megvalósításához szükséges nyomvonal-változatok tanulmányterv szintű vizsgálata.
A vizsgálatnál figyelembe kell venni az M49-es első szakaszának, vagyis az M3-as és az Ököritófülpös közötti szakasz terveit, melyek már környezetvédelmi engedéllyel rendelkeznek.
Mindezek mellett a majdani nyertesnek vizsgálnia kell a magyar-román határmetszéspont kérdését a már meglévő kétoldali megállapodások függvényében.
A Magyarországon eddig még nem használt összetételű aszfaltkeverék felhasználásával kopó-, a magyar szabványoktól eltérő nagy tömörségű bitumen felhasználásával pedig kötőréteget alakítottak ki a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megbízásából a STRABAG szakemberei Tatabányán az 1-es főút egy szakaszán.
A munkálatok során derült ki, hogy az útnak nincs megfelelő teherbírása, így az alapjaitól kezdve építették újjá a HE-DO és a Colas kivitelezésében zajló projektben.