Összesen 16 projekt előkészítését vállalta be 2022-ig a kormány: többek közt a Szeged-Debrecen gyorsforgalmi út, a mohácsi Duna-híd és a lónyai Tisza-híd megépítése is célkeresztben.
A kormány több ponton is módosította a tavaly nyáron 2022-ig meghirdetett, 2500 milliárd forintos útépítő programot. A Magyar Közlönyben megjelent határozat szerint a tavaly júliusi kormányhatározatban szereplő projektlistába 16 új tétel került be. Valamennyi esetben a beruházás előkészítését kell elvégezni 2022-ig.
Többek közt bekerült a listába az M1-es autópálya háromsávosra bővítése Budapest és Győr között. (Az M7-esé azért nem, mert a bővítéséhez kiírt tervezői közbeszerzést júniusban már eredményesen lezárták.) További jelentős beruházásként megjelent a Szeged és Debrecen közötti gyorsforgalmi út létrehozása és az „M3-as-Mátészalka-országhatár útkapcsolat fejlesztése”. Emellett három jelentősebb hídprojektet is előrevetít a határozat: eszerint Mohácsnál új Duna-híd, Lónyánál új Tisza-híd létesül majd, és felújítják a kiskörei Tisza-hidat.
Előreláthatóan év végén adják át az év egyik legizgalmasabb hazai útépítési projektjét, az M85-ös gyorsforgalmi út zárószakaszán épülő Bécsi-dombi alagutat. Az alagút építése során a szakemberek a Mapei vízszigetelési és fényvisszaverő bevonati rendszerét használták.
Egy új teherforgalmi átkelőhely létesítését, valamint az ehhez kapcsolódó útfejlesztéseket is tartalmazza a tervcsomag, amelyet közösen nyújt be az Európai Uniónak a két állam.