A bővítés a jobb pályán az M0-ás és a Balaton, míg a bal pályán Székesfehérvár és a Balaton között történik meg.
A beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. közzétette az M7-est fejlesztő közbeszerzés nyerteseit. Az autópálya Balatonvilágos és Budapest közötti szakaszának kétszer három sávra bővítését három cég konzorciuma tervezi meg: az UNITEF-83 Zrt. konzorciumi vezetőként, a RODEN Kft. és az UTIBER Kft. pedig tagként vesz részt a projektben.
A szerződés végleges összértéke 1,981 milliárd forint, az eljárásban ajánlatot tett még a FŐMTERV Zrt. is.
A terveket a jobb pályán az M0 autóút csomópontja és a Balaton északkeleti településeit elkerülő 710-es főút leendő csomópontja (ami egyben a leendő M8-as csomópontja) közötti szakaszra kell elkészíteni, itt a bővítés hossza megközelítőleg 72 kilométer. A bal pályáján a három forgalmi sávra történő szélesítés a Székesfehérvár és 710-es főút közötti mintegy 25 kilométeres szakaszra vonatkozik.
A közbeszerzés szerint az érintett szakaszokra a nyertesek feladatát képezi
A HE-DO dolgozik a projekten (illetve alvállalkozóként a KM Építő is részt vesz a kivitelezésben), melyben egy magyar-szlovák államhatáron futó összekötő út rézsűcsúszását javítják ki.
A zalai tesztpályához hasonló legközelebbi létesítmény Észak-Németországban található, de miután elkészül az oválpálya, Zalaegerszegen kínálják majd a kontinensen a legszélesebb tesztelési lehetőségeket a megrendelőknek.