Elindult a kivitelezés az M25 déli ütemén is – a Colas és a HE-DO építik a még hiányzó 15 kilométert.
Az M25-ös út 14,5 kilométer hosszú déli üteme – melynek kivitelezői közbeszerzése januárban zárult – két szakaszra bontva épül meg 2020 nyarára – derült ki az Egerben kedden tartott projektindító tájékoztatón. Az építkezést Homolya Róbert, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára az elmúlt időszak Egert érintő legnagyobb értékű fejlesztésének nevezte.
A politikus elmondta: a 2017 nyarán elkezdett munkák a tervek szerint haladnak, így a megújult 252-es és az Andornaktályát elkerülő utat várhatóan még idén nyáron átadják.
A Colas Hungária Zrt. által nettó 19,06 milliárd forintból kivitelezett déli szakasz az M3-as autópálya és a 3-as főút között jön létre mintegy 7 kilométer hosszan. A 2x2 sávos, burkolt leállósáv nélküli autóúton megépül két különszintű átvezetés (a 80-as, Budapest-Hatvan-Miskolc vasútvonal és a Laskó-patak felett), egy vadátjáró és egy különszintű csomópont az M3-as autópályánál.
A 7,5 kilométer hosszú, a HE-DO Kft. és a Colas Út Zrt. kivitelezésében 16,73 milliárd forintból épülő északi szakasz a 3-as főút és a 2502-es út átkötésétől indulva épül meg a déli szakaszhoz csatlakozva. Az úton létrejön két különszintű csomópont (a 3-as főút csatlakozásánál, valamint a 251-es főút maklári bekötésénél), Maklár-Nagytálya határán két aluljáró épül, az egyik egy földút átvezetésére, a másik pedig vadátjáró lesz.
A sajtótájékoztatón részt vett Nyitrai Zsolt, Eger és térsége országgyűlési képviselője, Habis László, Eger polgármestere és Mayer András, a NIF Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese is.
Szintrehozási munkálatainak második évét zárja decemberben az MKIF Zrt. az általa üzemeltetett gyorsforgalmi úthálózaton, ám arról eddig kevés szó esett, hogy mi történik a mart aszfalttal. Mára elvárás az utakból eltávolított anyagok újrafelhasználása, ám ebben még sokat léphetünk előre. E tekintetben a hazai gyorsforgalmi utak 60%-t üzemeltető MKIF Zrt. hazai léptékkel nézve óriási vállalást tett, melynek részleteit Koch Domonkos, a Társaság innovációs mérnöke osztotta meg lapunkkal.
Összetett projekttel fejlesztették a Fejér vármegyei Kisapostagot, a kivitelezést a STRABAG végezte el. Ennek során szabályozták egy településrészen a csapadékvíz-elvezetést, járdán megközelíthetővé tették a 6-os főút mentén lévő buszmegállókat valamint a közbenső szakaszon lévő buszmegállókat, utak újultak meg, gyalogos átkelőhelyek és két park is épült.